جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیدعباس صالحی

حوزه/ قم یکی از اصلی ترین پایگاه نشرحوزه دین است. بخش اعظمی از این کتاب از قم برخاسته و چاپ شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، سیدعباس صالحی امشب در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم که در مصلای قدس در قم برگزار شد گفت: شهر قم دارای ویژگی خاصی مانند حضرت معصومه(س)و علمای بزرگ و حوزه علمیه است که در اسلام درخشیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ویژگی دیگر در  مورد شهر قم این است که شهر کتاب است. از گذشته و در طول  تاریخ  اسلام، قم به عنوان نشر کتاب شناخته می شد و می شود.

وی با بیان اینکه امروز خوشحال هستیم که در تداوم نمایشگاه در شهر قم هستیم، گفت: کتاب، قدیمی ترین رسانه و اثرگزارترین رسانه است و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمود، هیچ چیزی جای کتاب را پر نمی کند و کتاب مادر سایر رسانه پس ازخود و دوران معاصر است.

صالحی اظهار داشت: باز خوشحال هستیم که نمایشگاه امسال با کتاب دین آمیخته شده است و خوشحالی زمانی بیشتر می شود که بعد از انقلاب شاهد نشر کتابهای زیادی در حوزه دین هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: قم یکی از اصلی ترین پایگاه های  نشرحوزه دین است. بخش اعظمی از این کتاب از قم برخاسته و چاپ شده است، از این رو نمایشگاه کتاب دین که  تلفیقی از ناشران خارجی و داخلی است فرصتی است برای اینکه این پایگاه نشر دین بتواند با سایر جهان در تعامل قرار گیرد.

40/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha