شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل، خطبه فدکيه، را سند مظلوميّت خاندان نبوت و امامت عنوان کرد و گفت: این خطبه ارزشمند نمونه ای بارز در دفاع آن حضرت از شأن و جایگاه ولایت بود که ایشان در آن خطبه احیای حق ولایت را پیگیری می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مجتبی روحانی، مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این مدرسه علمیه برگزار شد، بر ضرورت توجه به  سبک و سیره فاطمی در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی برای رشد و تعالی نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود حضرت فاطمه(س) را مظهر عبوديت پروردگار و مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه دانست و افزود: بايد تلاش كرد با پيروي از آن بزرگوار، وجود دروني خود را تقويت كنيم.

وی‌ با بیان این که وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) داراي دو بعد آسماني و زميني است، افزود: شخصيت آسماني آن حضرت، آن شخصيتي است که برای انسان ها دست نايافتني است و جايگاهي بس بزرگ است.

حجت الاسلام روحانی همچنین از حضرت فاطمه(س) به عنوان الگو و اسوه زنان ياد کرد و بیان داشت: در اين عالم هستي هر چيزي معيار و شاخصي دارد و معيار و اسوه زنان در جامعه اسلامي حضرت فاطمه(س) است.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) الگو و اسوه الهی است تا جايي که ائمه معصومين(ع) فرمودند هر وقت از خداوند چيزي را طلب مي کرديم مادرمان فاطمه را واسطه قرار مي داديم و اين نشان دهنده جايگاه آسماني حضرت زهرا(س) است.

امام جمعه بابل با بیان این که حضرت زهرا(س) بانوی است که فضائل ایشان همتراز پيامبر گرامی اسلام(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع) بود، بیان داشت: آن بانوی نمونه اسلام  شخصيت بزرگی هستند که در عصاره فضيلت و ارجمندی در تاريخ بشريت بي همتا است.

وي با اشاره به تفسير آيه «انا اعطيناک الکوثر» افزود: يکي از معاني کوثر سرمايه پايان‌ناپذير و برکت بسيار است و در روايت‌ها آمده است که منظور از کوثر، فاطمه زهرا(س) است که در دنيا و آخرت مظهر رحمت است.

امام جمعه بابل با اشاره به خطبه فدکيه حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: دفاع همه جانبه از حريم ولايت و تلاش برای جلوگيري از انحراف امت اسلامي از جمله اهداف اين بانوی نمونه اسلام در خطبه فدکيه است.

وي خطبه فدکيه، را سند مظلوميت خاندان نبوت و امامت عنوان کرد و افزود: این خطبه ارزشمند نمونه ای بارز در دفاع آن حضرت از شأن و جایگاه ولایت بود که ایشان در آن خطبه احیای حق ولایت را پیگیری می‌کردند.

حجت الاسلام روحانی با بيان اين که به مسأله توحيد در خطبه فدکيه بيش از مسائل ديگر پرداخته شده، خاطرنشان کرد: اگر مردم به توحيد و حقيقت اعتقاد قلبي داشته باشند، ذره‌اي شک و ترديد در پذيرش حق به خود راه نمي‌دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران به موضوعات مطرح شده از سوي حضرت زهرا(س) در دفاع از حق در اين خطبه اشاره و تصريح کرد: حق نبوت و مقام قدسي رسول اکرم(ص)، حق مجاهدت‌ها و تلاش‌هاي رسول خدا براي هدايت امت، رويگرداني مردم از حق پس از رحلت پيامبر و پيروی از شيطان، حق حضرت فاطمه(س) در وارث بودن باغ فدک از جمله موضوعات مورد اشاره آن حضرت در دفاع از حق است.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل، شناخت ابعاد شخصيتي حضرت فاطمه(س) را مهم‌ترين وظيفه نهادهای فرهنگی و تبلیغی در ترويج فرهنگ فاطمي دانست و گفت: يکي از جنبه‌هاي شخصيتی آن حضرت شخصيت علمي ايشان است که بايد از حوزویان بیشتر مورد تبیین و بررسی در جامعه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که راه حضرت فاطمه(س) راه ولايت بود، تصریح کرد: جريان ولايت يک نعمت عظيم الهي است که امروز نیز همه ما باید در همان مسیر گام برداریم.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که حضرت فاطمه(س) عطيه الهي بود که خداوند آن را به پيامبر اسلام(ص) ارزاني داشت، گفت: آموختن و عمل به درس های سياسی حضرت فاطمه(س) موجب تداوم اهداف انقلاب اسلامي و آرمان های امام راحل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha