شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 441262
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
حجت الاسلام مرتضی خورشیدی

حوزه/ حجت الاسلام خورشیدی گفت: اگر به تاریخ غرب و کشورهای مدعی حقوق بشر نگاه کنیم، به خوبی وضعیت اسفبار زنان را می بینیم. متاسفانه در کشورهای مدعی برابری حقوق زن و مرد، زن بیشتر به کالایی می ماند تا یک انسان و خالق خداوند متعال.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار، اظهار داشت: شیرزنان بسیار بزرگی داشته ایم که نقش تعیین کننده ای در اسلام و توسعه آن داشته اند.

این استاد حوزه کردستان  ادامه داد:  حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر اسلام(ص) تمام زندگی خود را صرف توسعه و بسط اسلام کرد و بعد از ایشان نیز زنان بسیاری دیگر در تاریخ پر فراز و نشیب این دین الهی به چشم می خورند که ذکر یکایک آنان در ایم مقال نمی گنجد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه زن در اسلام، رفیع و خاص است، گفت: دین اسلام و خداوند متعال تا جایی مقام زن و مادر را متعالی دانسته اند که به نام ایشان سوره ای در کتاب قرآن کریم آمده است که این خود دلیلی قاطع بر جایگاه والای زن در اسلام دارد.

تلاش فرهنگی دشمنان برای القا محدودیت زن در اسلام

حجت الاسلام خورشیدی در ادامه به تبلیغات سوء دشمنان علیه دین اسلام و به ویژه تبلیغ علیه زنان دال بر محدودیت های آنان اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از رسانه های ماهواره ای و کانال های مجازی به دنبال تخریب دین مبین اسلام و به ویژه جایگاه زن مسلمان هستند و می خواهند این گونه به جهان القا کنند که زن مسلمان در جامعه و حتی در زندگی شخصی خود نقشی ندارد و صاحب اختیار نیست.

این استاد حوزه  در ادامه تاکید کرد:  اگر به تاریخ  غرب و کشورهای مدعی حقوق بشر نگاه کنیم، به خوبی وضعیت اسفبار زنان را می بینیم. متاسفانه در کشورهای مدعی برابری حقوق زن و مرد، زن بیشتر به کالایی می ماند تا یک انسان و خالق خداوند متعال.

نقش بارز سیاسی و اجتماعی حضرت فاطمه (س)

وی تصریح کرد: این روزها، مصادف است با شهادت همسر و همدم امیرالمومنین حضرت علی (ع) است و در کتب تاریخی و دینی معتبر سیری داشته باشیم نقش اجتماعی، فرهنگی، دینی و حتی سیاسی ایشان بسیار بارز است.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: یکی از اولین و اصلی ترین حامیان ولایت امام علی(ع) حضرت فاطمه زهرا(س) است. ایشان حتی در حالت بیماری و نزار دست از حمایت از ولایت حقه امیرالمومنین(ع) نکشیدند.

فاطمه (س) اولین شهیده راه ولایت

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: به راستی تاریخ زندگی حضرت فاطمه(س) و علی(ع) در آن دوران خفقان پر از فراز و نشیب بوده، ولی در هیچ کجای این زندگی مشترک این دو زوج آسمانی، تزلزلی در تبلیغ دین مبین اسلام دیده نمی شود و زهرای مرضیه(س) تا آخرین لحظه در برابر ظلم مخالفان امیرالمومنین (ع) ایستاد و نهایتاً به دستان پلید زورمداران و زرمداران آن روزگار به شهادت رسید.

وی در ادامه به زندگی پرفراز و نشیب حضرت زینب(س) شیرزن دشت کربلا نیز اشاره کرد و گفت:  هیچ بانویی در اسلام همانند حضرت زینب(س) این همه مصیب در برابر چشمان خود ندیده است، ولی این مصیبت ها نه تنها ایشان را از پای درنیاورد، بلکه از ایشان کوهی مستحکم در برابر ظالمان و ستم پیشگان ساخت.

شیرزنی حضرت زینب (س) رمز ماندگاری عاشورا

کارشناس دینی ادامه داد: اگر حضرت زینب(س) و سخنرانی های آتشین ایشان در قصر یزید نبود و اگر پرستاری ایشان از امام زین العابدین(ع) نبود، بی شک امروز نامی و نشانی از کربلا نبود و شاید هم نهضت کربلا توسط عده ای تاریخ نویش خودفروش وارونه نگاشته می شد.

زنان ایرانی در قبل از انقلاب در حال رفتن به قهقرا بودند

وی در ادامه به مباحث امروز درباره جایگاه زن در دنیا به ویژه در جهان اسلام پرداخت و گفت: قبل از انقلاب اسلامی زن در ایران به سرعت در حال از دست دادن جایگاه خود در اسلام بود، ولی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نه تنها جلوی این حرکت خبیثانه را گرفت، بلکه باعث سربلندی زنان این مملکت گردید.

محقق حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از کشورهای جهان و حتی منطقه، بی بندوباری زنان را آزادی و آزادگی آنان قلمداد می کنند، اظهار داشت: به فرموده استاد مطهری «اگر بی حجابی تمدن است، پس حیوانات از ما متمدن ترند». امروز در اغلب کشورهایی که دم از لیبرالیسم و سکولاریسم می زنند، زنان را به حال خود رها کرده اند و چه جنایت هایی که در این کشورها صورت نمی گیرد.

دشنمان به دنبال کم رنگ کردن حجاب در جامعه اسلامی

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: از سوی دیگر غربی ها و آنانی که مخالف حجاب زنان هستند، با توطئه ها و ترفندهای بسیار به دنبال کم رنگ کردن حجاب در جامعه اسلامی هستند و می خواهند که از طریق ابتدا حجاب و پوشش دینی زنان مسلمان را از بین ببرند و سپس بنیان خانواده ها را به تدریج تخریب کنند، لذا طلاب، روحانیون و کسانی که در زمره مسئولان فرهنگی و دینی کشور هستند باید در مقابله این نقشه دشمنان هوشیارانه عمل کنند.

این استاد حوزه  کردستان گفت: باید به خود ببایم که در دینمان زنان بسیار بزرگ و والا مقامی همانند حضرت فاطمه(س)، زینب(س)، خدیجه(س) و... داشته ایم؛ آیا در کشورهایی که دم از مساوات زن و مرد می زنند چنین شیرزنانی بوده اند، بی شک جواب خیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha