جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی

حوزه/ استاد حوزه گفت: یکی از نقاط قوت مهم حوزه های علمیه، اهتمام به مباحث علمی و پژوهشی است و باید این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: البته از دیرباز این مساله در حوزه ها وجود داشته منتهای مراتب به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، شرایط و امکانات خاصی برای ما فراهم شده که باید از این ظرفیت فعلی جهت غنای هر چه بیشتر حوزه در ابعاد علمی و تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که لازمه پاسخگویی بهتر حوزه چه در بخش خواهران و چه برادران ، تقویت هر چه بیشتر در ابعاد علمی و پژوهشی است، گفت: آنچه مهم است این که از فرصت و بستری که به برکت انقلاب، خون مطهر شهدا، مجاهدت امام راحل و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری فراهم شده، حداکثر استفاده را در مسیر تحول مطلوب در حوزه بکنیم.

این استاد حوزه با تاکید بر این که خوب درس خواندن طلاب و فضلا، لازمه دفاع و صیانت از جایگاه رفیع حوزه و روحانیت است، خاطرنشان کرد: در کنار درس و بحث طلبگی همچنین نباید از تعمیق معنویت و مباحث اخلاقی در حوزه نیز غافل شد چرا که مردم طلبه ای را دوست دارند که در عین باسواد و ملا بودن ، متخلق به اخلاق اسلامی باشد و بتواند نماینده خوبی برای بیان آموزه های نورانی مکتب اهل بیت(ع) باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha