شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وداع با شهدا در مدرسه علمیه حضرت نرجس

حوزه/مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند گفت: با نگاهی به وصیت نامه های شهدای والا مقام، میتوان دنیایی از معرفت را مشاهده کرد که در تک تک آنها درس زندگی و عشق به خدا نهفته است.

فاطمه حجی پور، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به ورود شهدای گمنام به خراسان جنوبی بیان کرد: ورود شهدا به استان توفیقی بزرگ برای ما است.

وی با بیان این که ما باید قدردان شهدا باشیم گفت: همچنین بایدآرمان های شهدا را به نسل جدید منتقل کنیم و نگذاریم گذر زمان آن ها را به فراموشی بسپارد.

حجی پور با اشاره به دفن یک شهید گمنام در حوزه علمیه بیرجند، بیان کرد: برای برگزاری مراسم تشییع تلاش های زیادی شده است تا بتوانیم مراسمی در خور شأن شهدا برگزار کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند، گفت: ۳۰۰ طلبه دراین مکتب داریم که قریب ۴ هزار پذیرایی بسته بندی شده کرده اند.

وی ادامه داد: در این بسته بندی ها قسمتی از وصیت نامه شهدا آمده این امر نقش مهمی در انتقال پیام شهدا به نسل جدید به ویژه جوانان دارند.

حجی پور با اشاره به تشییع شهدا در روز شهادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: این بانوی بزرگوار مادر همه شهدا بودند و همه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس عشق ویژه ای به ایشان داشتند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند اظهار کرد: تشییع شهدای گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ما را به یاد مظلومیت این بانوی وارسته انداخته و این امیدواری را می دهد که با ظهور امام عصر(عج)، قبر مبارک ایشان را زیارت خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش طلبه ها در گسترش فرهنگ و سبک زندگی شهدا، بیان کرد: خانم های حوزوی جایگاه خاص خود را دارند اگر آنچه حق است به پیروی از فاطمه زهرا(س) در زندگی پیاده کنند، اختلافاتی در خانواده ها وجود ندارد.

حجی پور با بیان این که بانوان باید فرزندانی ولایی و شهادت طلب تربیت کنند، گفت: عشق به ولایت یکی از دلایل شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بوده، بنابراین باید فرزندان را نسبت به ولایت مشتاق کنیم.

وی با بیان این که وصیت نامه های شهداء مملو از معنویت و خداگرایی هستند، گفت: با نگاهی به وصیت نامه های شهدای والا مقام، میتوان دنیایی از معرفت را مشاهده کرد که در تک تک آنها درس زندگی و عشق به خدا نهفته است.

حجی پور با مهم دانستن پژوهش در سیره شهداء، بیان کرد: یکی از طلاب مکتب نرجس بیرجند، پایان نامه ای با عنوان کنگره دو هزار شهید جمع آوری کرده که بسیار ارزشمند است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha