جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، با بیان اینکه ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، گفت: همین شهدا بودند که دشمنان را عقب رانده و اجازه ندادند مستکبران به اهدافشان رسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در مراسم تشییع شهدای گمنام در مسجد انقلاب بجنورد، اظهار داشت: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

وی افزود: همین شهدا بودند که دشمنان را عقب راندند و همین ها بودند که نگذاشتند دشمن و مستکبران به اهدافشان رسند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: خون پاک شهدای بزرگوار بود که ملت ایران را بیمه کرد، چرا که دور تا دور ما همه دشمنان حلقه زدند، ولی شهداء محاصره را شکستند و دشمنان را عقب راندند و جبهه مقاومت تشکیل دادند.

وی اظهار داشت: امروز ملت ایران مفتخر است شهدایی تقدیم این انقلاب کرده که راه مستضعفان را باز کرده و بینی مستکبران را به خاک مالیده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: امروز قدرت های دنیا در مقابل یک قدرت و یک ابرقدرت به نام جمهوری اسلامی روبرو شده اند که همه این موفقیت ها و پیروزی ها در پرتو خون پاک شهداء و رهبری های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری است؛ به همین دلیل مردم باید شکرگذار نعمات خداوند متعال باشند که ما را در این زمان قرار داده است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی جبهه، جنگ، دفاع، بمباران، کینه ها و توطئه های استکباری دیدند، اما در صحنه ماندند و این رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران اسلامی است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه سال های سال از جنگ می گذرد اما هنوز شهدا ما این انسان های معطر شهرهای ما را به بهترین عطر معنویت معطر می کنند، گفت: امروز ما در این مرکز استان مراسم استقبال و تشییع از چندین شهید گمنام که البته اینها گمنام نیستند اینها در آسمان ها مشهور و نامدارند، را برگزار کردیم.

وی اظهار داشت: البته این شهدا گمنام نبوده و در آسمان ها مشهور و نامدار و  شناسنامه دارند، اینها معلوم است از چه خانواده و چه سرزمینی رفتند و به شهادت رسیدند و در زمین گمنام هستند اما در آسمان ها همه آنها را می شناسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امروز روزی است که باید عزادار باشیم و شهدا ما را در این عزاداری کمک کردند.

وی با بیان اینکه امروز روز حزن حضرت فاطمه(س) و روز غم امیرالمومنین است، خاطرنشان کرد: یک یادگاری پیامبر اسلام(س) داشت و آن هم زهرای مرضیه بود که مظلومانه و غریبانه شبانه غسل داده و کفن کرده و تشییع کردند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دخی شیطون IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    عالیـــ