جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هاجری در سمنان

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ گفت: انجمن‌های علمی حوزه به دنبال ارتباطات و تعاملات علمی با مؤسسات و مراکز داخلی و خارج از کشور هستند و با راه‌اندازی و تقویت این انجمن‌ها در سطح استان‌های کشور روحیه مطالبه گری انجمن‌ها نسبت به قم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرسول هاجری، در نشست توجیهی راه‌اندازی انجمن‌های علمی حوزه در حوزه علمیه استان سمنان، به میزبانی کانون فرهنگی تربیتی حاج اکبر تقوی در شهرستان دامغان، با بیان اینکه در سطح کشور اولین استانی که در حوزه انجمن‌های علمی حوزه پیشگام و پیش‌قدم شده است و زمینه‌های لازم را برای فعالیت‌های استانی انجمن‌های علمی حوزه فراهم کرده، استان سمنان است، اظهار داشت: انجمن‌های علمی تنها در ایران و دانشگاه‌ها نیست، بلکه در دانشگاه‌ها و مراکز دینی دیگر کشورها نیز انجمن‌های علمی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و نشست‌های علمی با هدف تسریع در پیشبرد اهداف دنبال می‌شود.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ تصریح کرد: اندیشمندان و دانشمندانی که به‌واسطه مشغله‌های کاری فرصت درس و کلاس را ندارند با عضویت در انجمن‌های علمی، می‌توانند با تبادل‌نظر اندیشه‌های خود را تکامل بدهند.

وی افزود: تعمیق و جامعیت دادن به دانش و علم روحانیت از دیگر اهداف بسط و گسترش انجمن‌های علمی در سطح استان‌های کشور است و شناخت استعدادها و پرورش استعدادهای در حوزه ازجمله اهدافی است که در انجمن‌های علمی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هاجری خاطرنشان کرد: مدیریت، راهبری، توسعه دانش و تقسیم‌کار و ترویج و توسعه علم‌های نظیر کلام، علوم حدیث و اخلاق و... از برنامه‌هایی است که در انجمن‌های علمی دنبال می‌کنیم و راهبری و توسعه دانش با شناسایی و توانایی و همگرایی محقق می‌شود.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ با بیان اینکه با ارتباطات گسترده‌تر و تشریک مساعی می‌توان استان‌های دیگر را تقویت کرد، افزود: انجمن‌های علمی حوزه به دنبال ارتباطات و تعاملات علمی با مؤسسات و مراکز داخلی و خارج از کشور هستند و با راه‌اندازی و تقویت این انجمن‌ها در سطح استان‌های کشور روحیه مطالبه گری انجمن‌ها نسبت به قم افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای انجمن ارتباط با قشر علمی در حوزه‌های تخصصی مرتبط است، تصریح کرد: موفقیت روحانیت در قبل از انقلاب درون دانشگاه‌ها به‌واسطه حضور قله‌های علمی و متخصص حوزوی نظیر دکتر بهشتی‌ها، شهید مطهری‌ها به دانشگاه بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هاجری با تأکید بر اینکه ظرفیت‌ها و گنجینه‌های علمی استان به‌واسطه انجمن‌های علمی به مراکز علمی معرفی می‌شوند، گفت: دفاع از علم، مرزها و حدودها کار انجمن‌های علمی است و هرکسی شاید مدعی علم باشد، اما انجمن‌های علمی جلوی دکان و بازارها و ادعای نابجای علمی را می‌گیرد.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ با اشاره به این که انجام پروژه‌های تحقیقی با ارتباط‌گیری مجامع علمی و انجمن‌ها محقق می‌شود، افزود: ارائه خدمات تخصصی و مشاوره به نهادهای کشور مثلاً در حوزه فرهنگ، اخلاق، سیاست هر مجموعه‌ای بخواهد اقدامی کند می‌تواند با متخصصین در انجمن‌های علمی مشورت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین کار برای حفظ انقلاب اسلامی، حضور متخصصین و چهره‌های علمی در صحنه است، تصریح کرد: انجمن‌های علمی خلوتگاه دانشمندان برای تفکر، نقد و همفکری و همگرایی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha