جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت

حوزه/ کاظم انبارلویی در نشستی با سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان این که هر روز اخبار حوزه و مرجعیت را پیگیری می‌کنم، گفت: افتخار روزنامه رسالت این است که منعکس کننده نظرات، اخبار و بیانات مراجع و علما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، کاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه، در نشستی با حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه که در محل این روزنامه برگزار شد، با اشاره به تاریخچه تاسیس روزنامه رسالت گفت: روزنامه رسالت در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که آن زمان جز چند روزنامه، فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی نداشتند. این روزنامه به همت بزرگان حوزه همچون آیت‌الله آذری، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله شرعی و آیت الله‌راستی کاشانی تاسیس و راه اندازی شد که ارائه مقالات و پرداختن به مسائل روز جامعه از جمله مطالبی بود که در آن زمان منتشر می شد.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تبیین و پاسخ عقلایی به شبهات وارده علیه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در نهضت مشروطه و نهضت امام خمینی(ره) و دوران مبارزه با رژیم طاغوت نیز این علما و فضلای حوزه‌های علمیه بودند که در صف اول مبارزات قرار داشتند و نقش اثرگذار و مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی با اشاره به نقش خبرگزاری حوزه در هدایت فکری طلاب و روحانیان، گفت: شأن و وزانت خبرگزاری حوزه در ارائه اخبار تولیدی است و علت این که برخی رسانه ها توانسته اند بر مخاطبان خود بیافزایند و بر جامعه تاثیرگذار باشند، اخبار تولیدی و یا باز تولید اخبار است و این ویژگی، آن رسانه را از رسانه های دیگر متمایز می کند.

انبارلویی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه ده‌ها مرکز پژوهشی وجود دارد و چنانچه این مراکز بتوانند کار جدید فکری در قلمرو فلسفه سیاسی انجام بدهند از موضوعات بدیع و نو است که برای مخاطبین جذابیت خواهد داشت.

سردبیر روزنامه رسالت با بیان این که هر روز اخبار حوزه و مرجعیت را پیگیری می کنیم، عنوان داشت: افتخار روزنامه رسالت این است که منعکس کننده نظرات، اخبار و بیانات مراجع و علما است.

انبارلویی در پایان خاطر نشان کرد: روزنامه رسالت در باز نشر اخبار حوزوی، تبلیغ و ترویج حوزه را لازم دانسته و معتقدیم این تعامل و همکاری به رشد فکری و آگاهی دینی جامعه منجر خواهد شد.

 در ابتدای این دیدار، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه، به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این خبرگزاری پرداخت و ضمن تبیین رویکرد جدید خبری خبرگزاری حوزه، بر همکاری رسانه ای روزنامه رسالت و رسانه رسمی حوزه تاکید کرد. ۳۱۳/۴۲

                      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha