جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روئین

حوزه/تنی چند از علمای شیعه و سنی لبنانی در سفر خود به استان خراسان شمالی از روستای گردشگری روئین اسفراین بازدید و با مردم روستای روئین اسفراین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، تنی چند از علمای شیعه و سنی لبنانی در سفر 4 روزه خود به استان خراسان شمالی، صبح امروز از روستای گردشگری روئین اسفراین بازدید و با مردم روستای روئین شهرستان اسفراین در مورد بیداری اسلامی و وحدت دیدار و گفتگو کردند.

شیخ حمد فایز محمد سفیر وحدت کشور لبنان در جمع مردم روستای روئین شهرستان اسفراین گفت: یکی از لوازم مظاهر «اخوّت» وحدت و تعاون و هم­ آوایی است و چیزی که با آن تضاد و ناهمخوانی دارد «تفرقه» و چنددستگی است.

وی افزود: جامعه اسلامی که بنیانش بر برادری استوار می­باشد، جامعه­ای است که در عرصه باورهای ایمانی، عبادات و شعائر، مفاهیم فکری، فضایل اخلاقی، رویکردهای معنوی، آداب و روش، فرهنگ اجتماعی، ارزش‌های انسانی و اصول قانون­گذاری یکپارچه هماهنگ است.

شیخ فایز محمد گفت: همچنین در اهدافی که زمین را به آسمان، دنیا را به عقبی، آفریده را به آفریدگار ارتباط می­بخشد و در اصول روشن و ارزشمندی که میان آرمان­گرایی و واقعیت ایجاد الفت می­کند و ثابت و متغیّر را باهم می­آمیزد و میان الهام از میراث فکری و فرهنگی پیشینیان و بهره­ گیری از پیشرفت‌های معاصر توازن را ایجاد می­نماید، متّحد و یکپارچه است.

بر پایه این گزارش، علمای لبنانی شیعه و سنی با حضور در این روستا به زیارت امامزاده این روستا رفته و همچنین بر سر مزار شهدای این روستا حاضر شدند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha