جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتقادها علیه دانشگاهی در اندونزی که پوشیه را ممنوع ساخته بالا گرفت

حوزه/یک دانشگاه اسلامی ایالتی در اندونزی اعلام کرده است دانشجویان دختر مسلمان از این پس حق زدن پوشیه و پوشاندن صورت شان را نخواهند داشت و ۴۱ دانشجوی پوشیه ای در این دانشگاه در صورت برنداشتن پوشیه اخراج می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، یک دانشگاه اسلامی ایالتی در اندونزی در پی ممنوع سازی زدن پوشیه برای دانشجویان دختر مسلمان، با انتقادات گسترده ای از سوی اسلام گرایان مواجه شده است.

مقامات دانشگاه اسلامی ایالتی در شهرستان یوجاکارتا، در جزیره جاوا در اندونزی مدعی شده اند این اقدام به منظور مبارزه با افراط گرایی می باشد.

یک مقام این دانشگاه گفته که دانشجویان محجبه دختر با پوشیه و گروه های رادیکال، روند یادگیری را مختل می سازند. و این حرکت در راستای ترویج اسلام اعتدالی انجام گرفته است.

وی گفت: دانشجویان هنوز حق پوشاندن سر را دارند ولی حجاب صورت ممنوع خواهد شد.

در حال حاضر این دانشگاه 41 دانشجوی مسلمان با پوشیه دارد و این دانشجویان دختر در صورت عدم برداشتن پوشیه از دانشگاه اخراج خواهند شد.

جبهه مدافعان حقوق بشر، یک گروه اسلامی با انتشار بیانیه ای این اقدام مقامات دانشگاهی را «سیاسی و غیرمنطقی» توصیف کرده و آن را مخالف تلاش های ملی اندونزی برای حفظ حقوق تمامی اقلیت ها و مردم کشور دانسته است.

لطفة ویدوری، یک فعال حقوق زنان در اندونزی نیز این حرکت را «محدودسازی آزادی زنان» برای «انتخاب پوشش» دانسته و گفته است: پوشاندن تمام صورت یک انتخاب است و ما حق نداریم در انتخاب و آزادی زنان برای این حق پوشش مذهبی دخالتی داشته باشیم.

اندونزی کشوری با اکثریت جمعیت مسلمان، پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین در جهان می باشد. بیشتر جمعیت این کشور را مسلمانان اهل تسنن اعتدال گرا تشکیل می دهند با این حال حکومت سکولار در این کشور برقرار است. در این میان سکولارگرایان نگران قدرت گرفتن اسلام گرایان در اندونزی می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha