جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبادی در در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات

حوزه/امام جمعه بیرجند با بیان اینکه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تا روز قیامت به عنوان اسوه مطرح هستند، گفت: تنها راه نجات بشر پیروی از اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات بیرجند اظهار داشت: خداوند هر آنچه که لازم بوده را به انسان عنایت کرده لذا هر مشکلی که پیش می آید از ناحیه نفس انسان است.

وی افزود: رشد و پرورش انسان منوط به سه عامل  است که متن کتاب اولین عامل است و اگر چه کتاب یک رکن است، اما هرگز کافی نیست، چرا که این کتاب نیازمند معلمی است که به همه رمز و رموز و حرفه های آموزش آن مسلط باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تعلیم کتاب، اولین توصیه انبیا است که باید به آن عمل شود و باید توجه کنیم که آموزش به تنهایی کافی نیست و باید همراه با انگیزه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه انسان کامل را بالاترین منت بر نعمت هدایت بشر عنوان کرد و گفت: پیامبران تحت تاثیر تعلقات قرار نگرفتند و همین موضوع سبب الگو بودن آنها است، چراکه انسان به هر اندازه که تحت تاثیر تعلقات قرار گیرد به همان اندازه از رشدش کم می شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تا روز قیامت به عنوان اسوه مطرح هستند، گفت: مهمترین شرط بهره مندی از تعالیم الهی و دست یابی به علم و حقیقت قرآن، تزکیه و پاکی است. 

وی تبیین کرد: انسان اگر بخواهد از نسخه تزکیه و تعلیمی که تمام پیامبران آورده اند و حضرت محمد(ص) تکمیل کننده آن بود استفاده کند باید از اهل بیت(ع) پیروی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که وقتی انسان عدل را رها کند و به دنبال ظلم برود، در واقع خدا را رها کرده و به دنبال هوای نفس رفته، گفت: خداوند همه چیز را منظم و مرتب آفریده‌است و این نامنظمی نتیجه پیروی از هوای نفس انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: ابتدایی ترین حق هر انسان تفسیر نکردن مطالب شخصی است که این مورد را از پیامبر(ص) گرفتند و ابتدایی ترین حقوق پیامبر(ص) نه در جهت پیغمبری بلکه حقوق شخصی حضرت مورد تضییع قرار گرفت.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر در ابتدای تاریخ اسلام به آنچه که قرآن فرموده عمل می شد، جهان به اسلام گرویده بود و تمام مشکلات بشر حل می شد.

وی، تنها راه نجات بشر را پیروی از اهل بیت(ع) عنوان کرد و با اشاره به حدیث امام علی(ع) گفت: چنان عرصه بر مردم دنیا تنگ شود که دنیا به دنبال منجی حقیقی برود و از این گناه تاریخی توبه کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه صحبت هایش با اشاره به بیداری اسلامی بیان داشت: حرکت های خوبی در زمینه بیداری اسلامی صورت گرفته که سر منشا آن انقلاب روح الله بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران روز به روز رشد کرده و اکنون به سمت عرصه های بین المللی پیش می رود، اربعین حسینی را الگو و سمبل عدالت خواهی اهل بیت(ع) خواند و گفت: جاذبه های اربعین حسینی به قدری زیاد است که تمام مردم جهان را اعم از مسلمان و غیر مسلمان جذب می کند.

امام جمعه بیرجند خطاب به روحانیون و ائمه جماعات حاضر در این جلسه خاطرنشان کرد: تبیین پیروی از اهل بیت(ع) به عهده روحانیون و ائمه جماعات است و شما زبان اسلام و اهل بیت(ع) هستید و باید در راستای عدالت خواهی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha