جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ خطیب مشهور و کارشناس دینی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) سبب تداوم رسالت و امامت در جامعه بودند، گفت: حضرت زهرا (س) الگوی کامل و جامع برای بانوان جامعه هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در سمنان، با اشاره به سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، با بیان اینکه اگر حضرت فاطمه زهرا (س) نبودند، رسالت و امامتی هم نبود، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) سبب تداوم رسالت و امامت در جامعه بودند و تازه این‌ها نسل ظاهری حضرت فاطمه زهرا (س) هستند و مهم‌تر این بود که حضرت زهرا (س) نور پیامبر اکرم (ص) را ادامه دادند و کاری کردند که این نور ثابت باشد.

خطیب برجسته و کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به علت چرایی نام نهادن «کوثر» بر حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: نام کوثر که به حضرت فاطمه زهرا (س) گفته می‌شود یعنی همان مبارک است.

وی با بیان اینکه فلسفه نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، این بانوی بزرگوار به‌روز زن و روز مادر یک حرکت نمادین در اجتماع است، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) شایسته‌ترین الگوی کامل و جامع برای بانوان است و زنان و مادران جامعه باید در ایفا نقش خود در محیط خانواده و جامعه، معیارهایی را داشته باشند و اگر این معیارها را در خود مشاهده نمی‌کنند می‌توانند حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار بدهند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اگر حضرت فاطمه زهرا (س) نبودند نور امامت در جامعه خاموش می‌شد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) تنها حامی ولایت نشد، بلکه حامی رسالت پدرشان هم شدند و این حدیث که شریف می‌فرماید «ای پیامبر؛ اگر فاطمه نبود تو و علی را خلق نمی‌کردیم» خیلی حدیث عجیبی است؛ یعنی در واقع رسالت و امامت با حفاظت حضرت فاطمه زهرا (س) است و اگر آن حضرت نبود رسالت و امامتی نبود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha