شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران، ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و گفت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز، در جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در امامزاده عباس ساری، يكي از بارزترين ویژگی های حضرت زهرا(س) را ولايت مداري ايشان دانست و گفت: آن حضرت در تبعيت از مولای متقيان آن چنان عمل كرد كه جهانيان را به تحسين واداشت.

وی با بیان این که آن حضرت حفظ حرمت ولايت و امامت را به معنای حفظ همه اسلام واستحكام راه پيامبر گرامی اسلام می دانستند، افزود: اطاعت از ولي امر براي آن حضرت يك واجب بود.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: محور ولايتمداري حضرت صديقه کبري(س) عشق، عاطفه، گرايش احساسي نسبت حضرت اميرالمومنين(ع) نبود بلکه محور ولايتمداري ايشان دفاع از حاکميت امامت و حاکميت ولايت و دين بود.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به اين که حضرت فاطمه زهرا(س) پيوند نبوت و امامت در تاريخ اسلام است، افزود: سيره حضرت فاطمه(س) از يک سو به جهت انتساب ايشان به عنوان دختر خاتم پيامبران(ص)، همسر امامت و مادر ولایت و از سوی دیگر برجستگی های شخصیتی که در وجود ایشان دیده می شود و ایشان را به عنوان یک الگو مطرح می سازد، حائز اهمیت است.

وی با بیان این که ساحت قدسي ائمه اطهار(ع) مجراي فيض الهي و سرچشمه هدايت در جهان تكوين و تشريع است، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) بانويي که به تعبير قرآن کريم خير الکثير است را نمي توان وصف کرد.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: خداوند متعال به پيامبرش مي‌فرمايد:ما به تو خير کثيري داديم که اگر اين خير کثير نبود بشريت، ابتر مي‌ماند، بنابراين حيات، نجات، کرامت و صلابت بشري در گرو وجود مبارک کوثر محمدي(ص) يعني فاطمه زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های شخصیتی آن بانوی ارزشمند اسلام پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) در جود، بخشش، بلندي نظر و حسن تربيت وارث مادر و در سجاياي ملکوتی وارث پدر و همسري دلسوز، مهربان و فداکار براي امام علي(ع) بود.

وی اظهار داشت: حضرت زهراي مرضيه(س) در تمام ابعاد زندگي الگو و نمونه و شخصيتي است که در عمر کوتاه اما با برکتشان خود را به چنان مقام و عظمتي رسانيد که مايه‌ مباهات خداوند در برابر فرشتگان قرار گرفت.

حجت الاسلام حیدری با بيان اينكه تعابير بسيار زيادي در فضايل اين بزرگ بانوي اسلام موجود است، ادامه داد: خداوند به عزت و جلالش قسم ياد كرده كه محبّين حضرت فاطمه(س) را عذاب نمي‌كند و آنها را از آتش جهنم نجات مي‌دهد.

مدیر کل اوقاف مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

وی بهره گیری از الگوهای اسلامی را بهترین راه برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان است و این بانوی بزرگ اسلام باید الگوی همه زنان جامعه دینی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه، حفظ حجاب، اخلاق حسنه و ادامه مسیر آن حضرت را طی کردن برای انسان ها، را بهترین عشق به حضرت زهرا(س) دانست و تأکید کرد: هر چه انسان به سمت و سوی ائمه اطهار (ع)با علاقه بیشتر گرایش پیدا کند در همه مراحل زندگی اثر پذیری دارد و به تکامل معنوی بیشتری نزدیک می شود و در آن صورت قرب الی الله نصیب او می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha