جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حق‌جو

حوزه/تعطیلات فرصتی است که در هر جمعی هستیم نهایت بهره برداری را ببریم. نباید در جمعی که قرار داریم نسبت به مسائل ضد ارزشی بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حقجو درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ایام عید نوروز و ولادت امام جواد(ع)گفت: عید از روزهای فوق العاده برای بهره برداری است که این استفاده کردن در ابعاد مختلف ممکن است  اتفاق بیفتد.

این کارشناس امور تربیتی افزود: تعطیلات به انسان فرصت می دهد تا در سالی که گذشت در برنامه ها، شکست ها، موفقیت ها و سایر مسائل تجدید نظر کند.

وی اظهار داشت: تعطیلات برای اهل علم، غنیمت بسیار مناسبی است، فرصت است چون می توانند در مباحث درسی و علمی خود، بازنگری و تجدید نظر کنند، نقاط ضعف را از بین ببرند، نقاط قوت را بیشتر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو اظهار داشت:  نکته دیگر برای اهل علم این که نباید از خانواده و مسئله مهم صله رحم غافل شد. به عیادت مریض ها و بیماران بروند. در جمع های خانوادگی و دوستانه از مسائل ارزشی، دفاع و تبلیغ کنند.

این مشاور امور خانواده با بیان این که مبلغ عامل باشیم،گفت: اگر تبلیغ با عمل و رفتار به گفتار باشد، بهتر نتیجه می دهد و ثمره آن دو برابر است.  نمازمان اول وقت باشد، آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

این مشاور امور خانواده افزود: مردم، روحانیت رادوست دارندکه اهل تذکره، عمل به دین، مردم دوست، با مردم و همراه مردم باشد. از آنها جدا نباشد، مردم را از خود بداند. در غم و شادی آنها شریک  شود.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو افزود: گذشتگان موفق بودند چون قلب مردم را تسخیر کردند و این کار راحتی نیست، باید تسخیر قلب آگاهانه باشد.

وی گفت: تعطیلات فرصت است که در هر جمعی هستیم نهایت بهره برداری را ببریم. نباید در جمعی که قرار داریم نسبت به مسائل ضد ارزشی بی تفاوت باشیم. اگر کار خلافی در حال اتفاق است، تذکر دهیم، تذکر از روی آگاهی و عالمانه باشد. 

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha