جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمایشگاه روح و ریحان شهداد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) شهرستان شهداد از برگزاری نمایشگاه «روح و ریحان» با محوریت اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی بذرکار، مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طلاب(ع) شهرستان شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، از برگزاری نمایشگاه«روح و ریحان» با محوریت اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد و گفت: مهم ترین موضوع حال حاضر جامعه  بحث اقتصاد است که متاسفانه با مشکل بیکاری و کوچک شدن سبد کالای خانوار روبرو هستیم.

وی افزود: دشمن در سالهای اخیر تلاش زیادی برای براندازی جمهوری اسلامی داشته است که یکی از مهمترین تلاشها جدا سازی مردم از نظام است و برای این موضوع تحریمهای ناجوانمردانه اقتصادی را بر ایران تحمیل کرده؛ مقام معظم رهبری با تیز بینی بحث اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی دانسته و وظیفه همه اقشار جامعه این است تا از هر راهی که میتواند در نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه تلاش کند.

حجت الاسلام بذرکار در رابطه با برگزاری نمایشگاه روح و ریحان گفت: با توجه به این موضوع، ما به عنوان مسئولین فرهنگی جامعه برخود لازم دانستیم که در جهت ایجاد فضایی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدامی در خور انجام دهیم، لذا تصمیم به برگزاری نمایشگاهی با عنوان روح و ریحان در شهرستان شهداد با موضوع اقتصاد مقاومتی گرفته شد.

وی افزود: این نمایشگاه به همت طلاب شهرستان شهداد و با هماهنگی مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) شهرستان شهداد و بسیج طلاب، اولین بار در سال ۹۴ برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طلاب(ع) شهداد ادامه داد: در این نمایشگاه با ایجاد غرفههای مختلف، فضایی برای فروش محصولات محلی چون شیره خرما، حنا، صدر و... ایجاد کردیم تا مردم با فروش محصولات خود هم به درآمد زایی برسند و هم انگیزهای شود برای کار و فعالیت بیشتر در عموم جامعه.

وی گفت: سال اول در مکانی کوچک و محدود اقدام به راه اندازی این نمایشگاه شد که خوشبختانه نتیجه خوبی داشت و باعث شد سال بعد به علت استقبال بالای مردم، نمایشگاه را در فضای امامزاده شهرستان راه اندازی گردید. امسال نیز برای سومین سال این نمایشگاه برگزار شده است که مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

حجت الاسلام بذرکار، غرفه های فرهنگی را از دیگر بخش های نمایشگاه برشمرد و بیان داشت: البته در کنار غرفههای فروش محصولات محلی، غرفههایی با موضوع مسائل فرهنگی همچون شهدا، فروش کتاب، مسائل شرعی و... ایجاد کردیم تا از این فرصت برای انجام وظیفه فرهنگی خود به خوبی بهرمند شویم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این نمایشگاه به دنبال آن بودیم و بسیار تاثیر گذار بود بحث اصلاح تغذیه و ارائه الگوی تغذیه مناسب بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته و مشورت با اساتید خبره در تغذیه اسلامی، غرفه ای برای فروش مواد غذایی مورد تایید طب اسلامی راه اندازی شد که خوشبختانه با استقبال زیاد مردم روبرو گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha