جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه اردکان

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه یزد گفت: نمادهای استفاده شده در ساختمان ها با فرهنگ کشور ما همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، عضو شورای حوزه علمیه یزد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با تاکید بر اهمیت موضوع فرهنگ گفت: همه مسئولان برای سال آینده همت کنند و به موضوعات فرهنگ به خوبی رسیدگی کنند تا با این مشکلات در جامعه روبه رو نباشیم.

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه استفاده از نمادهای مختلف در ساختمان سازی در سطح شهر گفت: بعضی از این نمادها با فرهنگ ما همخوانی نداشته و برخی از آنها دارای تبلیغ های خاصی است که با توجه به جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی باید دید که در این زمینه چه کاری می توان انجام داد.

وی موضوع جلسه را ساماندهی جشن ها و مباحث مرتبط با آن عنوان کرد و افزود: باید راهکارهایی ارائه شود تا در برگزاری این گونه برنامه ها، اختلافات و تنش های کمتری بین بخشی از مردم و مسئولان پیش بیاید.

اسلام با شادی حلال مخالف نیست

حجت الاسلام شاکر با بیان اینکه اسلام با شادی حلال مخالف نیست، تصریح کرد: بلکه اسلام و قرآن با شادی هایی مخالف است که در آن گناه و معصیت باشد و در اینجا مسائل شرعی و قانونی وجود دارد.

امام جمعه اردکان افزود: ما پیرو دین اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) هستیم و برخی از مسائل در دین ما اشکال دارد، هرچند امروز به عنوان هنر مطرح باشد و حتی درآمد اقتصادی داشته باشد.

حضور بانوان در ورزشگاه مشکل دارد

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه اگر عده ای از علما و روحانیون در برخی از مسائل دغدغه ای دارند این دغدغه شخصی نیست، گفت: بنده در بسیاری از مسائل با مسئولان تعامل می کنم اما در موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها بخاطر باورهای دینی و نظر مراجع عظام با کسی تعامل نمی کنم و برای تحقق آن نیز کمک نخواهم کرد.

وی عنوان کرد: همه ما باید بابت ترویج برخی امور پاسخگو باشیم و مسئولیت خود را بپذیریم و هرچه امکان دارد در شیپور حریم زن و مرد بدمید نه در اختلاط آنها. ما فکر می کنیم این خواسته شرع از همه ما مسئولان حکومت اسلامی است و در سیره اهل بیت و آیات قرآن بصورت مستند وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردکان در پایان اظهار داشت: گاهی به خاطر برگزاری جشنی در شهر تقابلی به راه می افتد که موجب خسارت های زیادی برای شهر می شود و وقت مسئولان را می گیرید و عامل کینه ورزی، خصومت، سخن چینی، غیبت و دیگر گناهان می شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha