جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فیض الله محمدزاده، دبیرجشنواره ملی رهاورد سرزمین نور

حوزه/دبیرجشنواره ملی رهاورد سرزمین نور گفت: ۲۰ هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور ارسال و ۵۹ برگزیده آن معرفی شدند.

فیض الله محمدزاده، دبیرجشنواره ملی رهاورد سرزمین نور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه جشنواره با دو موضوع راهیان نور و دفاع مقدس مطرح شده است، اظهارداشت: رهاورد سرزمین نور بزرگترین جشنواره مردمی است که آثارش را زائران راهیان نور تولید و به دبیرخانه ارسال می کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور در بخش های مردمی، حرفه ای و ویژه برگزار می شود، تصریح کرد: دوره پانزدهم جشنواره در این سه بخش است اما در دوره شانزدهم بخش بین الملل هم افزوده شد.

دبیر این جشنواره  با اشاره به اینکه آثار ارسالی در قالب عکس، دلنوشته، فیلم، متن ادبی است، گفت: تلاش کردیم تا در این جشنواره هر کدام از زائران راهیان نور که اندک ذوق هنری داشته باشد از ظرفیت جشنواره استفاده کنند.

محمدزاده با بیان اینکه اختتامیه دوره پانزدهم ۲۰ اسفندماه برگزار شد، خاطرنشان کرد: آخرین شب جشنواره ۲۸ اسفندماه و با محوریت حوزه های علمیه برگزار شد و در آن ارتش، ناجا، جهاد کشاورزی، سپاه استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری، مؤسسه های مردم نهاد و حوزه های علمیه شاخص کشور، شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال و ۵۹ برگزیده جشنواره معرفی شدند، افزود: ۴۸ درصد آثار ارسالی متعلق به خواهران و ۵۲ درصد مختص برادران بود.

 دبیر جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور، با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره صبح ۲۱ اسفندماه در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد، اضافه کرد: خانم دکتر اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور سخنران ویژه اختتامیه بودند که برگزاری کارگاه تخصصی ویژه هنرمندان و حضور زائران در یادمان علقمه دیگر بخش های جشنواره بود.

وی در ادامه با بیان اینکه راهیان نور یک فعالیت ویژه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: نفس کشیدن در خوزستان و استان هایی که هشت سال دفاع مقدس را دیدند کار فرهنگی حساب می شود.

دبیر جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور، حضور خادمان و روایان ارزنده، برگزاری دوره های تخصصی برای راویان از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، اجرای رزمایش های فرهنگی بصیرتی در فوق برنامه برای زائران راهیان نور را از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده برای راهیان نور دانست که مکمل زیارت با معرفت قلمداد می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه رزمایش های فرهنگی بصیرتی در سه اردوگاه متمرکز شهیدان حبیب الهی، باکری و مسعودیان و  شهید غلامی در خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: خاک سپاری شهدای گمنام در اردوگاه های متمرکز اقدامی شایسته است که پیشنهاد می شود در سایر اردوگاه ها تعمیم یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha