جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کالای ایرانی

حوزه/امام جمعه هفتگل حمایت از کالای ایرانی را در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

حجت الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتگل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی را رصد می کند، بیان داشت: مقام معظم رهبری با توجه به نیاز کشور شعار حمایت از کالای ایرانی را در سال جدید مطرح کرد که این شعار جهت دهی حرکت های نظام اسلامی به ویژه قوه مجریه را مشخص می کند.

امام جمعه هفتگل با بیان اینکه اقتصاد بر فرهنگ تأثیرگذار و نیاز ضروری کشور است، خاطرنشان کرد: «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» شعار ملت ایران در اول انقلاب بود یکی از محورهای عزتمندانه استقلال کشور، استقلال اقتصادی است و در این باره نباید چشم به بیگانگان داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه اقتصاد بر دین، مذهب، فرهنگ و سیاست تأثیرگذار است، افزود: نگاه به خارج وابستگی را به دنبال خواهد داشت و یک زبونی و خاری قلمداد می شود؛ از این رو رهبرمعظم انقلاب با تشخیص ضرورت های زمان و نیازهای کشور به طرح مباحث اقتصادی روی می آورند.

حجت الاسلام خلیلی حمایت از کالای ایرانی را در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: شعار امسال به صورت مصداقی برای حمایت از تولید و استقلال سیاسی مطرح شده است در حالی که سال های گذشته خطوط کلی اقتصاد بیان شده بود.

وی با بیان اینکه وظایف مردم و دولت در قبال حمایت از کالای ایرانی مشخص است، تصریح کرد: مردم کالاهایی که در داخل تولید مشابه دارد را خریداری کنند که قطعا با چنین اقدامی کارآفرینی، اشتغال، راه اندازی دوباره کارخانه ها و صنایع زودبازده ایجاد می شود ضمن اینکه افزایش صادرات را در پی خواهد داشت.

 امام جمعه هفتگل نیازسنجی ضروریات کشورهای همسایه را خواستار شد و افزود: کشور چین با نیازسنجی اصولی علی رغم اینکه مذهب را قبول ندارد اما مُهر و تسبیح تولید و به ایران صادر می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هفتگل در پایان تولید کالای باکیفیت را خواستار شد.

 

پایان خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha