جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله متقی زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: بی شک مصونیت در برابر آسیب های رسانه های مدرن به خصوص شبکه های اجتماعی تلفن همراه، نیازمند آموزش و فرهنگ سازی مناسب است.

حجت الاسلام عبدالله متقی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که به هیچ وجه نمی توان تاثیر رسانه های نوین را در بستر فرهنگی جامعه نادیده گرفت، ابراز داشت: هر جامعه ای که می خواهد گذار از وضعیت سنتی به وضعیت مدرن داشته باشد، چنانچه در آن ، ابزارهای مدرن به یک باره وارد شود، جامعه دچار تأخر فرهنگی می شود به این معنا که در چنین وضعیتی ابزارها و وسایل تکنولوژی آمده اما فرهنگ استفاده از آن هنوز نیامده است.

وی افزود: به دیگر سخن ما در چنین حالتی ، هر چند که از ابزار مدرن بهره می بریم اما به جهت همان مشکل فرهنگی چه بسا استفاده های درست و مطلوب را از ابزار نوین ارتباطی و تکنولوژیکی نداشته ایم که خود این مساله آسیب زاست.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: به عنوان مثال در حال حاضر متاسفانه برخی از افراد جامعه از جمله نسل جوان استفاده مناسبی از تلفن همراه و به خصوص شبکه های اجتماعی آن ندارند که برخی از نمودهای این مساله را در فضای فرهنگی و رسانه ای کشور شاهد هستیم.

وی گفت: گذشته از این موضوع ، اساساً برای یک انسان مسلمان و معتقد ، زیبنده نیست که بی جهت و غیرمفید وقت خود را که حقیقتاً همچون طلا ارزشمند می باشد را با چرخیدن در هر کانال و شبکه اجتماعی به بطالت بگذراند.

حجت الاسلام  متقی زاده با بیان این که این قبیل مباحث فرهنگی ارتباط تنگاتنگی با سبک زندگی دارد، خاطرنشان کرد: طبعاً ما در این خصوص نیازمند آموزش های جدی و برنامه ریزی هوشمند هستیم چه آن که بدون توجه به کار آموزشی و فعالیت فرهنگی نمی توان انتظار داشت که نسل جوان و به طور کلی آحاد مردم در استفاده از تکنولوژی مدرن ، دچار آسیب و مشکل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha