جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مردم سالاری دینی

حوزه/ معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: هدیه‌ای که انقلاب به دنیا داد مردم‌سالاری دینی بود، چراکه برخی افراد به دنبال این بودند که دین را از اسلام جدا کنند ولی نتوانستند و همین باعث پایداری، حمایت و پشتیبانی مردم از انقلاب شد.

حجت‌الاسلام علاءالدین صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: دشمنان دنبال ناامیدی مردم در انقلاب هستند برخی هم در داخل همین کار را دنبال می‌کنند، آن‌هایی که کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند تقوا ندارند، دین این‌ها سیاسی است به‌جای آنکه سیاستشان دینی باشد و همان کار دشمن را می‌کنند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا از نبود مردم‌سالاری و دموکراسی در ایران اسلامی سخن می‌گوید درحالی‌که در آمریکا سیاه‌پوستان از کمترین حمایت برخوردارند.

وی افزود: انتخابات در ایران اسلامی با حضور حداکثری مردم و در یک فضای سالم رقابتی برگزار می‌شود و این امر بیانگر حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشورمان است.

حجت‌الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: مفهوم دموکراسی و مردم‌سالاری در بیانات امام به دو شکل به کار گرفته‌شده است؛ نخست، دموکراسی مطلوب و مثبت و دیگر، دموکراسی نامطلوب و به تعبیر امام، غیرحقیقی و جعلی که در مغرب زمین بنانهاده شده و طبق نظر ایشان اساساً دموکراسی نیست.

وی بیان کرد:  پس از گذشت نزدیک به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی استقلال و آزادی ایران به‌خوبی در کشور جاافتاده است و مردم برای اداره کشورشان تصمیم می‌گیرند و این از الطاف خداوند به مردم ایران است.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: باید بدانیم که انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی را بر کشور حاکم کرده و قدردانی به خاطر این نعمت بزرگ واجب است.

وی تصریح کرد:  استقلال ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است و ما توانسته‌ایم به برکت انقلاب، با قدرت در مقابل زورگویی‌های آمریکا بایستیم و این از نعمات الهی است.

حجت‌الاسلام صفی خانی گفت: هدیه‌ای که انقلاب به دنیا داد مردم‌سالاری دینی بود، چراکه برخی افراد به دنبال این بودند که دین را از اسلام جدا کنند ولی نتوانستند و همین باعث پایداری، حمایت و پشتیبانی مردم از انقلاب شد.

وی افزود: یکی از ابعاد مردم‌سالاری دینی که توسط مسئولین باید به آن توجه شود خدمت بی‌منت به مردم است، به‌نوعی که مردم نیز با توجه به این خدمات نسبت به مسئولین احساس خوب متقابلی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha