جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۱۲ فروردین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: روز ۱۲ فروردین روز متولد شدن حکومت اسلامی و روزی است که دشمنان می‌خواستند این روزبه فراموشی سپرده شود، اما ملت شهیدپرور ایران این روز را در تاریخ ثبت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: چهار عاملی که در خلق حماسه ۱۲ فروردین سال ۵۸ تأثیرگذار بود؛ دین‌مداری ملت، ساده زیستی، مردمی بودن رهبران قیام و هوشیاری رهبری بود که توانست این روز را در تاریخ ثبت کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در طول تاریخ ادیان تاکنون و حتی در زمان پیامبر (ص) استقرار حکومت دینی به این شکل سابقه نداشته است؛ با توجه به نقش رهبری و فرمایشات ایشان در مقابل دشمنان به‌خوبی کشور را مدیریت کردند و به همگان ثابت شد که مردم فرمایشات رهبری را الگو خود قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی پیشنهادهای مختلفی مانند جمهوری (بدون قید اسلامی) و یا جمهوری دمکراتیک و ... جهت نوع و شکل حکومت آینده می‌دادند، اما در این روز ۹۸٫۲ درصد مردم با لبیک به ندای رهبر خود پایه‌های نظام اسلامی را تثبیت کردند.

وی تصریح کرد: صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه‌دارند، چراکه کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فرود ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید.

 استاد حوزه علمیه قزوین گفت: روز ۱۲ فروردین روز متولد شدن حکومت اسلامی و روزی است که دشمنان می‌خواستند این روزبه فراموشی سپرده شود اما ملت شهیدپرور ایران اسلامی این روز را در تاریخ ثبت کرد.

وی خاطرنشان کرد:  مردم ایران اسلامی اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند اما جهت تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در این‌همه پرسی بزرگ شرکت نموده و به جمهوری اسلامی آری دادند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: ۱۲ فروردین سمبل ایستادگی یک ملت در برابر سلطه گری، دیکتاتوری و تحقق مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha