جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طبیعت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: سیزده‌بدر پیشینیان ما، روزی برای ستایش و دعا برای طلب باران فراوان در سال پیش رو، برای گرامیداشت و پاکیزگی طبیعت و مظاهر آن، بوده و درحالی‌که امروزه به‌روز ویرانی و تباهی طبیعت تبدیل‌شده است که باید در این روز با این نعمت خدادادی مهربان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: اگر درگذشته مادران و پدران ما، سبزه‌های نوروزی خود را در این روز به صحرا می‌برده و برای احترام به زمین و گیاه، آن را در آغوش زمین می‌کاشته‌اند، امروزه ما آن را به‌سوی یکدیگر پرتاب می‌کنیم و تکه‌تکه‌اش می‌کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در واقع انسان به این باور رسید که درک بیشتر از هستی و نعمت‌های خداوند که در محیط زندگی انسان است، فلسفه وجودی روز سیزده‌بدر را تشکیل می‌دهد که طی سال‌های اخیر به‌ روز طبیعت نام‌گذاری شده، طبیعتی که همواره در ایران مورداحترام و ستایش بوده و مردمان این سرزمین در حفظ و پاکیزگی آن کوشیده‌اند.

وی افزود: در سال‌های اخیر که بحث حفاظت از محیط‌ زیست و اهمیت آن در زندگی انسان‌ها بیشتر مطرح‌شده است، متوجه می‌شویم که گذشتگان ما، آثار حضور در طبیعت را درک کرده بودند و در پس دور کردن نحسی و غم و غصه از خانه، به دنبال آثاری که طبیعت می‌تواند روی انسان و برای متحول کردن او بگذارد، بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: اگر در روز سیزده‌ بدر به جنگل و یا مناطق خارج از محدوده شهری می‌روید یادتان باشد شما میهمان هستید و طبیعت صاحب‌خانه، پس ضمن انتخاب مکان مناسبی جهت گذراندن روز، از صدمه زدن به طبیعت خودداری کنید.

وی اظهار کرد: سیزده‌ بدر پیشینیان ما، روزی برای ستایش و دعا برای طلب باران فراوان در سال پیش رو، برای گرامیداشت و پاکیزگی طبیعت و مظاهر آن، بوده و درحالی‌که امروزه به‌روز ویرانی و تباهی طبیعت تبدیل‌شده است که باید در این روز با این نعمت خدادادی مهربان باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: نباید فراموش شود که محیط‌ زیست سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که همه وظیفه‌داریم در حفاظت و نگهداری از این مواهب طبیعی کوشا باشیم و بی‌توجهی به حفظ و پاسداشت طبیعت درنهایت با تخریب محیط‌ زیست همراه خواهد بود و مشکلات عدیده‌ای را برای تمامی جانداران از جمله خود انسان‌ها به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha