جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون آموزش ایلام

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام برنامه ها و فعالیت های حوزه این استان در عرصه آموزشی را تشریح کرد.

حجت الاسلام مهدی تقوایی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در ایلام، با تشریح فعالیت های معاونت آموزش حوزه استان در سال ۹۶، گفت: در ابتدای سال 96 معاونت آموزش حوزه علمیه استان ایلام اقدام به برگزاری دوره مکالمه زبان عربی کرد. همچنین برگزاری رشته های تخصصی فلسفه و کلام اسلامی از دیگر برنامه‌هایی بود که با اقدام و پیگیری‌های این معاونت در حال فعالیت هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: روند ارزیابی اساتید شکل تازه‌ای یافت و علاوه بر نظر مدیر، کادر علمی و طلاب دروس اساتید در بعضی از حوزه‌ها ضبط گردید و دروس ضبط شده در حال ارزیابی است.

وی، ساماندهی پرونده‌های پرسنلی کادر علمی و مدیریتی مدارس را از دیگر برنامه های معاونت آموزش حوزه استان برشمرد و ادامه داد: جذب اساتید مجرب در دوره تابستان، جذب بودجه مورد نیاز اساتید با همکاری‌ مجّدانه مدیریت برنامه ریزی و نظارت حوزه استان، برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه، برگزاری دوره اختیار و تثبیت و جذب طلاب واجد شرایط در سال 96 و همچنین تبلیغات پذیرش برای سال تحصیلی 98-97 از دیگر فعالیت ها در سال 96 است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام خاطر نشان کرد: در سال 96 تعداد 88 نفر طلبه جذب و به مدارس استان معرفی شدند. همچنین تمرکز بر جذب کیفی برای سال تحصیلی و تبلیغات از طریق پخش تیزر، زیرنویس در شبکه استانی ، بنر در سطح شهرایلام و شهرستان ها، نصب و توزیع پوستر در مساجد استان، استفاده از ظرفیت مبلغین و شناسایی چهره به چهره که توسط نماینده مرکز مسئول امور صیانتی استان ایلام انجام گرفته است.

حجت الاسلام تقوایی ابراز امیدواری کرد: در بحث پذیرش با توجه به فعالیت‌های و تبلیغات صورت گرفته در سطح استان، حوزه استان با استقبال چشمگیری نسبت به سال های گذشته روبرو شود.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام، معیار جذب طلاب جدید را کیفیت و استعداد اعلام کرد و افزود: جذب یک پروسه زمان بر است و مدیران مدارس علمیه با گسترش فعالیت های فرهنگی و علمی در سطح مدارس دانش آموزی و دانشگاه ها می‌توانند به جذب حداکثری دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: برای سال تحصیلی 98-97 معاونت آموزش در نظر دارد به گسترش رشته های تخصصی بپردازد و در سال های آینده نیز شاهد مرکز تخصصی زبان در استان باشیم. همچنین ارتباط با مراکز آموزشی دیگر همچون دانشگاه‌ها در دستور کار ماست و اهتمام به برگزاری دوره های دانش افزایی از ضرورت‌های آموزشی است که برای اساتید و طلاب مورد پیگیری قرار می‌گیرد

حجت الاسلام تقوایی در پایان گفت: ساماندهی و مدیریت کلاس‌ها و تجمیع آنها برای سال 97 در دستور کار قرار دارد و ارزیابی مدارس در عرصه های علمی و مدیریتی روند مطلوبی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha