جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج با تاکید بر این که هیچ ایرانی وطن دوستی حاضر به تضعیف اقتصاد کشور نیست، گفت: دولت باید به صورت کامل تولیدکنندگان داخلی را حمایت کند و آنها را در شرایط بحرانی تنها نگذارد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، با اشاره به این که اسلام در بحث اسراف بسیار تذکر داده، اظهار داشت: یکی از ویژگی های دین مبین اسلام جامعیت آن است و برای تمام مسائل و شئونات زندگی انسان دستورات لازم را داده است.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه امروز استقلال اقتصادی و مالی کشورهای اسلامی کابوس دول استکباری و غربی است، گفت: سابقا دول استکباری برای تضعیف کشورهای مقابل خود از ابزار زور و جنگ استفاده می کردند، ولی امروز حربه تحریم را جایگزین کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تحریم می توند مخرب تر از جنگ نظامی باشد، ادامه داد: امروز دشمن برای صرفه جویی در امر لشگرکشی و پایین آوردن ریسک از بین رفتن نیروهای نظامی، تحریم ها را جایگزینی مناسب برای مقابله با کشورهای مخالف منافع خود کرده است و نمونه آن امروز در دنیا بسیار دیده می شود.

ماموستا خدایی اضافه کرد: اگر دقت کرده باشیم رهبر معظم انقلاب در این چند مدت، سال های اخیر را حول مباحث اقتصادی نامگذاری فرموده اند که این نشان از شناخت معظم له از ترفند جدید دشمنان می داند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه امروز مسئولان به مراتب در حوزه اقتصادی وظیفه ای بس سنگین تر دارند، گفت: هیچ ایرانی وطن دوستی نمی خواهد که اقتصاد کشورش ضعیف و دچار نوسان باشد، لذا در بحث اقتصادی باید هوشمندانه عمل کنیم و این مسئله را به صورت تخصصی دنبال نماییم.

این عالم اهل سنت در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه متولیان اقتصادی حمایت از تولید داخلی است، اظهار کرد: اگر می خواهیم همچنان اقتدار خود در منطقه و جهان را حفظ کنیم، باید در بحث اقتصادی علمی تر و واقع بینانه تر عمل نماییم و این جز با بسیج همه ملت ایران و فرهنگ سازی امکان پذیر نیست.

ماموستا خدایی در پایان افزود: اگر به دنبال به دست آوردن بازار داخلی و کاهش میزان اقبال مردم به اجناس خارجی هستیم، باید متولیان اقتصادی زیرساخت ها را به معنای واقعی حمایت کنند و از وعده و وعیدهای بی ثمر بپرهیزند. از سوی دیگر دولت باید به صورت کامل تولید کننده داخلی را از ابتدا تا انتها حمایت کند و او را در شرایط بحرانی تنها نگذارد، لذا با رعایت این موازین می توان شعار «حمایت از کالای ایرانی» را به معنای واقعی محقق ساخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha