جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ بیست و چهارمین اجلاس سراسری اساتید جامعۀ المصطفی العالمیه

حوزه/ تمام دشمنان اسلام در صفی واحد، کمر همت علیه اسلام و آموزه های ناب الهی بسته اند و از تمام ظرفیت های نوین و به روز، از جمله فضای مجازی بیشترین استفاده را می برند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، عصر امروز در بیست و چهارمین اجلاس سراسری اساتید جامعه المصطفی العالمیه با موضوع «نقش اساتید در اجرای موفق طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی»، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان، تصریح کرد: ماه رجب المرجب و شعبان المعظم، ماه آماده سازی برای حضوری و درک کامل ماه مبارک رمضان هستند.

وی در ادامه به تعبیر کلمه طیبه و تشبیه آن به شجر طیبه اشاره نمود و اظهار داشت: ریشه های این درخت، عمیق و ثابت بوده، شاخه های آن چنان در اعماق آسمان بالاست که هیچ گونه گرد و غبار مادی و دنیوی بر آن نمی نشیند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی به تفاسیری از آیات الهی در این رابطه اشاره نمود و ابراز داشت: مؤمنین همواره از مطالب والا بهر می جویند و هیچ توطئه ای نمی تواند پایه های وجودی مؤمنین راستین را به لرزه در آورد.

وی ثبوت قدم و عنایت به آینده را از مهمترین شاخصه های مومنین عنوان کرد و ابراز داشت: علم و ایمانی که طلاب و اساتید حوزه برای کسب آن تلاش می کنند، ناظر به فصول نبوده، تمام فصول چهارگانه علمی را شامل می شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که مومنین با تمسک به کلمه طیبه و اسلام ناب در برابر تمام توطئه ها ایستادگی می کنند، اظهار داشت: اساتید معزز توجه داشته باشند، که شاگردان درس ایشان، صرفاً محصلان علوم نیستند؛ بلکه اساتید وظیفه دارند تا طلاب و دانش پژوهان را قرآنی و اهل بیتی تربیت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی افزود: مخاطبان اساتید المصطفی انسان هایی هستند که اگر قوی تربیت شوند، تحولات بنیادین را در جامعه انسانی ایجاد نموده، انسان ها را به سمت کمال و معنویت دعوت خواهند نمود.

وی ضمن تأکید بر تلاش برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: تمام دشمنان اسلام در صفی واحد، کمر همت علیه اسلام و آموزه های ناب الهی بسته اند و از تمام ظرفیت های نوین و به روز، از جمله فضای مجازی بیشترین استفاده را می برند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علم اهل بیت(علیهم السلام) را میوه شجره طیبه عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم توفیق کسب نور قرآنی را داشته باشیم؛ باید با تفکر و تامل در تمام آیات، مطالب احیا بخش و معنوییت آفرین را برای تعالی انسان ها استخراج نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان به گستره قابل توجه فعالیت های جامعه المصطفی اشاره نمود و اظهار داشت: فعالیت های ارزشمند جامعه المصطفی، آینده ای شفاف و روشن را پیش روی نشر و تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی ترسیم نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha