جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالهادی علم الهدی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی(ره) با بیان اینکه حوزه باید هنر را جزو ابزارها و مهارت‌های تبلیغی خود قرار دهد، گفت: حوزه‌های علمیه می‌تواند با تربیت هنرپیشه هایی متدین و انقلابی از بین طلاب، هم مهارت های تبلیغی طلاب را ارتقاء دهد و هم از خود این افراد و با ابزار هنر و رسانه برای تبلیغ پیام و اهداف متعالی خود بهرمند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه و علی علیزاده دبیر استان‌ها خبرگزاری حوزه، صبح امروز در محل مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی(ره) با آیت الله سيد عبدالهادي علم الهدي، تولیت این مدرسه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالهادی علم الهدی با اشاره به توصیه اکید مقام معظم رهبری به حوزه علمیه تهران در پرداختن به فلسفه و حکمت، اظهار داشت: یکی از فلاسفه اسلامی که جایگاه علمی بزرگی در حوزه و دانشگاه داشتند، علامه طباطبایی بود. او آبرویی برای اسلام بود، به طوری که هر کسی در دنیا حرفی داشت برای ارائه آن خدمت علامه طباطبایی می رسید و وقتی با ایشان وارد بحث می شد، در مقابل عظمت علم علامه زانو می زد.

وی، علامه طباطبایی را الگویی نمونه برای طلاب جامعه امروز توصیف کرد و عنوان داشت: متاسفانه برخی طلاب به دلیل بی توجهی به نیازهای جامعه و حساسیت های امور تبلیغی بدون اینکه بر مبانی و اصول دینی مسلط باشند، خیلی زود وارد فعالیت‌ها و کارهایی می شوند که موجب آسیب رسیدن به مسیر و اهداف طلبگی آنان می شود، در حالی که بر همه طلاب فرض است که قبل از ورود به امر تبلیغ یا هر ارگان و نهادی، دروس حوزوی خود را به خوبی تحصیل کرده باشد و بر تزکیه نفس خود اهتمام جدی داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی(ره) تهران با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر روحانیت با مردم، تصرح کرد: روحانیت باید در دل مردم باشد و با همه اقشار چه آنهایی که با مسجد ارتباط دارند و چه افرادی که در مسجد رفت و آمد ندارند، ارتباط بگیرد و نگذارد رسانه های بیگانه و فرقه‌های گمراه، افکار مردم را به سمت اهداف باطل خود مدیریت کنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مالی مدارس علمیه، خواستار احیاء موقوفات حوزوی شد و بیان داشت: دولت باید در احیاء موقوفات حوزوی همکاری لازم را انجام بدهد، زیرا با انجام این کار هم موقوفات حوزوی به جایگاه و هویت اصلی خود بازخواهد گشت و هم حوزه های علمیه به استقلال مالی رسیده و خواهند توانست همه نیازهای خود را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی  تجهیز روحانیت به مهارت های تبلیغی روز را خواستار شد و گفت: حوزه و مساجد باید قدر و جایگاه کارهای هنری را بدانند و خود متولی هنر و فرهنگ شوند. مردم زمانی که بازیگری را در کسوت روحانیت در فیلم و سریال می بینند هیچ گاه نقش و جایگاه حقیقی حوزه و روحانیت را درک نخواهد کرد، زیرا می دانند افعال و رفتار فرد بازیگری که خود روحانی نیست، تصنعی و صرفاً برای نمایش است!

تولیت حوزه علمیه آیت الله علم الهدی(ره) تهران افزود: حوزه‌های علمیه می‌تواند با تربیت هنرپیشه هایی متدین و انقلابی از بین طلاب، هم مهارت های تبلیغی طلاب را ارتقاء دهند و هم از خود این افراد و با ابزار هنر و رسانه برای تبلیغ پیام و اهداف متعالی دین بهرمند شود. 313/42

                           

                           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha