جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وقف، چشمه همیشه جاری

حوزه/رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد از ثبت وقف جدید برای مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: وقف جدید برای مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد به ثبت رسید.

وی با اشاره به ثبت سه وقف جدید توسط واقف خیراندیش حاج حسین نوری در روستای قراجه شهرستان بجنورد گفت: این واقف خیراندیش یک هکتار زمین دیم در روستای قراجه به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال را با نیت هزینه در مدرسه علمیه خواهران الزهراء بجنورد وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد با بیان اینکه ائمه جمعه و روحانیون برای ترویج وقف تلاش کنند، اظهار داشت: شناسایی و احیای موقوفات حوزوی کمک به استقلال حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: این واقف خیراندیش همچنین یک قطعه باغ انگور به مساحت 6 هزار و ۵۰۰ مترمربع در روستای قراجه به ارزش 3 میلیارد ریال را با نیت اطعام و عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و افطار و سحری در ماه مبارک رمضان وقف کرد.

وی تصریح کرد: حاج حسین نوری همچنین یک قطعه باغ گردو به مساحت یک هزار و ۷۵۰ مترمربع در روستای قراجه به ارزش 700 میلیون ریال را با نیت خرید گوسفند و قربانی کردن  آن در روز عید قربان و توزیع گوشت بین مستمندان و فقرا وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون هفت وقف جدید در شهرستان بجنورد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که مال انسان می‌تواند بقا داشته باشد، وقف در راه خدا است، خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف برای کسانی که می‌خواهند نام و اعمالشان به‌ واسطه این سنت حسنه باقی بماند، فرصت بسیار مطلوب و مناسبی است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha