جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ سفر معاون تهذیب حوزه های علمیه به سمنان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه رشد طلاب منوط به نظم در امور است، گفت: روحانیت بیش از دیگران در معرض امتحان الهی و دام‌های شیطان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید ملکی، در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه صادقیه شهرستان سمنان، با بیان این که رشد علمی، موفقیت اجتماعی، آگاهی سیاسی و به‌روز بودن طلاب، ارتباط مستقیمی با منظم بودن آن‌ها دارد، اظهار داشت: طلبه باید با اخلاق و تهذیب به کسب، ترویج و نشر علوم دینی به اقصی نقاط جهان بپردازد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: تحصیل علم و مجاهدت علم کاری شبانه‌روزی می‌خواهد و هرروز در محضر علم و دانش قرار گرفتن را می‌طلبد.

وی با بیان این که طلاب رعایت تهذیب را فراموش نکنند و با روش و اخلاق و منش خود دعوت‌کننده باشند، افزود: مردم وقتی از شما محبت و خیر و صداقت ببینند بر آن‌ها اثر خواهید گذاشت و طلاب نباید یک‌لحظه از عمر را به بطالت بگذرانند و باید از این فرصت به‌دست‌آمده کمال استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملکی با بیان این که روحانیون و طلاب در جامعه اسلامی اقشار تأثیرگذاری هستند که می‌توانند در زمینه ترویج و گسترش مبانی دینی و معارف اسلامی نقش قابل‌توجهی ایفا کنند، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه باید با جدیت در راستای ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی گام بردارند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون بیش از مردم عادی در معرض امتحان الهی قرار دارند، افزود: به جهت مبلغ دین بودن روحانیت و اینکه اسلام را باید ترویج کنند به همین سبب طلاب و روحانیون بیشتر در برابر وسوسه‌های شیطانی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha