جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سردار محمد مهدی فرهنگ دوست، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد

حوزه/ مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به چهار عامل اصلی پیروزی رزمندگان ایرانی بر دشمن، گفت: رزمندگان ایرانی با تجهیزات و امکانات در دفاع مقدس دشمن را شکست ندادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، صبح امروز آئین بزرگداشت حماسه سوم خرداد با حضور مسئولان، جمع کثیری از بسیجیان و مردم دارالعباده یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

سردار محمد مهدی فرهنگ دوست، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت روز مقاومت و آزادسازی خرمشهر، عملیات بیت المقدس را در زمان بازپس گیری خرمشهر بسیار حساس عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن منطقه را از هر لحاظ مسلح کرده بود که نیروهای ایرانی نتوانند وارد شوند چون اگر خرمشهر از دست عراقی‌ها گرفته می‌شد اعتبار جهانی بسیاری از کشورها زیر سؤال می‌رفت.

این رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی افزود: زیرا کشورهایی که از نظر مالی، تجهیزات و امکانات به عراقی‌ها کمک می‌کردند امید زیادی داشتند که بتوانند خرمشهر را حفظ و سپس جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کنند که به حول قوه الهی این امر امکان پذیر نشد.

وی با بیان اینکه برای عملیات بیت المقدس 5 قرار گاه را در نظر گرفته بودیم افزود: برای این عملیات 4 مرحله پیش بینی شده بود که از 10 اردیبهشت شروع شد و برای اولین بار در طول جنگ‌های دنیا توانستیم 800 کیلومتر سرپل بگیریم که بیشترین این تصرف را خود عراقی ها در جنگ ایران و عراق با 150 کیلومتری که از کارون گرفته بودند به ثبت رسانده بودند.

فرهنگ دوست با اشاره به اینکه گل سرسبد عملیات بیت المقدس، آزادسازی خرمشهر بود اضافه کرد: اگر این عملیات به پیروزی منجر نمی‌شد و خرمشهر از دست عراقی‌ها خارج نمی‌شد، عراقی ها باز هم به تبلیغات علیه جمهوری اسلامی در دنیا و شادی‌های کذایی می‌پرداختند ولی الحمدلله در تاریخ 1 خرداد سال 1361 با طرحی که شهید حسن باقری داد، توانستیم خرمشهر را محاصره و در روز 2 خرداد به اروند رود رسیده و در نهایت هم روز سوم خرداد ماه حماسه آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام رقم خورد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد گفت: وقتی عراقی‌ها تصمیم به تسلیم شدن گرفتند همه بر این تصور بودند که شاید در شهر 2 یا 3 هزار نیروی عراقی مانده باشد، ولی پس از تسلیم آن‌ها، همه متوجه شدند 13 هزار عراقی در شهر بودند و با این هجمه اسیر، برای حمل و نقل آن‌ها با مشکلاتی زیادی در آن زمان روبه رو شدیم.

وی تصریح کرد: امید به خدا نه امید به کشورهای بیگانه و استکبار جهانی، توسل واقعی به اهل بیت (ع)، تبعیت از ولی فقیه زمانه، وحدت در بین نیروهای مسلح و ملت جمهوری اسلامی عوامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در برابر دشمنان بود.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد در پایان با بیان اینکه استان یزد در عملیات بیت المقدس 135 شهید تقدیم انقلاب کرد افزود: 75 شهید مربوط به شهرستان یزد و مابقی به شهرستان های  دیگر استان بود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha