جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه های فرهنگی برای طلاب در قالب اردو های تابستانی گفت: باید فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را در کنار آموزش پر رنگ کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به تشریح برنامه ها و اردو های تابستانی  مدرسه علمیه علوی قم پرداخت.

وی با بیان اینکه تابستان فرصت خوبی است برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی، گفت: سال های گذشته در این ایام اردو های ترکیبی آموزشی، فرهنگی و تبلیغی را برگزار می کردیم و امسال نیز تا کنون 6 اردو در ایام تابستان و تعطیلی مدرسه برنامه ریزی نمودیم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم خبر داد: اردوی مکالمه عربی از چهارم تا سی و یکم خرداد ماه می باشد که حدود 90 نفر در این اردو که در مدرسه آیت الله بهجت برگزار می شود شرکت کرده اند.

وی افزود: اردوی مکالمه انگلیسی نیز  با حضور 17 نفر از ۱۹خرداد آغاز و تا ۱۰ تیر ماه در قم  ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی ادامه داد: اردوی آموزشی دیگری را از تاریخ ۱۰ تیرماه  تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری  با حضور 70 نفر در شهرستان آشتیان خواهیم داشت.

وی به برگزاری اردوی زیست انقلابی اشاره کرد و گفت: این اردو رابطه با مطالعه کتب امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید مطهری در خصوص سبک زندگی طلبه انقلابی است.

مدیر مدرسه علمه علوی قم ادامه داد: این اردو سال گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود و امسال نیز با تعداد 70 نفر در آشتیان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تعداد 20 طلبه نیز به عنوان کار فرهنگی و تبلیغی در مساجد و سطح شهر فعالیت خواهند داشت، توضیح داد: در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی از افراد دوره دیده و سخنوران خبره استفاده می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه در مجموع حدود 200 نفر در این اردو ها شرکت خواهند کرد، گفت: باید فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را در کنار آموزش پر رنگ کرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید در خصوص فعالیت های مهارتی طلاب برنامه ریزی مدونی داشته باشد، افزود: اگر این برنامه ریزی صورت بگیرد، زیر ساخت های آن تقویت و حمایت نیز انجام بشود، می توان بهره برداری خوبی از این فرصت تابسان کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha