شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجه الاسلام و المسلمین عابدی مدیر حوزه فارس

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عابدی گفت: ظرف و مظروف شب قدر اندازه گیری امورات انسان هاست و در این شب مبارک، همه امورات یک ساله ما سنجیده و تایید می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، بر ضرورت بهره گیری از لیالی قدر تاکید کرد و گفت: شب قدر ظرف است و مظروف آن اندازه گیری کردن قدرها و اندازه هاست و ما باید قدردان آنی باشیم که قدر را به ما هدیه داد.

مدیر حوزه علمیه فارس ادامه داد: نوعاً در ادبیات دینی ما هر یک از آموزه های اسلامی دارای وجهی برای نام گذاری است و تسمیه آن برخاسته از یک ویژگی یا یک علقه معنایی است که بین اسم و معنای آن وجود دارد. در احادیث نسبتاً زیادی در مورد وجه تسمیه «رمضان» صحبت به میان آمده که پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در حدیثی فرمود:(انما سمی الرمضان لانّه یرمض الذنوب)؛ «رمضان رمضان نامیده شد که گناهان را از بین می برد».

وی افزود: شب قدر به خاطر نزول قرآن که کتاب هدایت است، دارای ویژگی خاصی شده؛ لذا ماموران هدایت که ملائک خداوند هستند در این شب مبارک از عرش به زمین آمده و به دنبال مقصودشان که همان هدایت بشر است میگردند.

مدیر حوزه فارس اظهار کرد: این هدایت خاص است نه عام زیرا هدایت عام که همان قرآن و پیامبران و ائمه معصومین(ع) هستند، بلکه هدایت خاص آن هدایتی است که بعد از آنکه بشری در این شب هدایت یافت، دیگر نباید دچار گمراهی و ضعف در دین شود.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است و پروزدگار در این شب عنایت ویژه ای به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه ای جهت آمرزش بندگان خود قرار داده، پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در روایتی وجود شب قدر را غایت لطف خدا به امت خویش برشمرده، است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha