جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور خودجوش طلاب در گرمای طاقت فرسای تابستان و تلاش در جهت تبلیغ دین و ارزش های الهی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: این اقدام طلاب معنای واقعی همان عنوان آتش به اختیار مقام معظم رهبری است که امروز در عرصه تبلیغ دین تجلی یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی تعدادی از گروه های تبلیغی در غرب استان با تجلیل از فعالیت های تبلیغی این گروه ها در مناطق آسیب پذیر استان، گفت: به طور حتم فعالیت تبلیغی در شرایط فعلی جهاد در راه خدا و دین خدا است.

وی با بیان این که حضور خودجوش طلاب در گرمای طاقت فرسای تابستان و تلاش در جهت تبلیغ دین و ارزش های الهی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: این اقدام طلاب معنای واقعی همان عنوان آتش به اختیار مقام معظم رهبری است که امروز در عرصه تبلیغ دین تجلی یافته است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حضور مبلغان دینی مناطق گردشگری به ویژه سواحل دریا و مناطق آسیب پذیر در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار خواهد بود، بیان داشت: به تجربه ثابت شده هر جا روحانیت حضور مستمری داشته باشد آسیب های اجتماعی و فرهنگی به حداقل ممکن خواهد رسید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در حال حاضر وضعیت مناطق گردشگری استان به ویژه سواحل دریا و شهرک های ساحلی بسیار تأسف بار است، تصریح کرد: باید برای کاهش این آسیب های فرهنگی و اجتماعی فکری اساسی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر طلاب و مبلغان علاقه مند به صورت خودجوش در قالب گروه های جهادی در این مناطق حاضر می شوند، افزود: این حضور کاملاً خودجوش بوده و هیچ حمایت خاصی نیز از این افراد علاقه مند صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که این طلاب و روحانیان هستند که همواره دغدغه دین و ارزش های الهی داشته و دارند، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه های فرهنگی از این گونه برنامه حمایت های لازم را به عمل آورند به طور حتم شاهد رونق برنامه های فرهنگی و کاهش آسیب ها در این مناطق بودیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه حضور گردشگران از سراسر کشور حتی در تغییر فرهنگ و آداب منطقه نیز تأثیر منفی گذاشته، افزود: متأسفانه در برابر این سطح از آسیب ها هیچ اقدام مشخصی صورت نگرفته و تنها گروه های جهادی هستند که با احساس مسؤولیت در این مناطق حضور یافته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ ارزش های دینی در شرایط امروز جامعه کار بسیار سختی است، خاطرنشان کرد: کسانی که در این مسیر پر فرازونشیب قدم می گذارند به طور حتم مورد توجه و نظر خداوند متعال قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که با هیچ مزد و پاداش دنیوی نمی توان جهاد تبلیغی روحانیان را پاسخ داد و جبران کرد، افزود: مبلغان مطمئن باشند که این از خودگذشتگی و مجاهدت آنها در راه دین بی پاسخ نخواهد ماند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که این معاونت آمادگی دارد در صورت حمایت های لازم مبلغان بیشتری را به مناطق گردشگری و آسیب پذیر استان ساماندهی و اعزام کند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز همه ظرفیت های تبلیغی ما در سراسر کشور به منظور حضور مستمر در مناطق گردشگری، آسیب پذیر و سواحل دریا به کار گرفته شده است.

وی، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤوالات دینی و شرعی، احکام مسافر، تبیین مسائل روز و همچنین اجرای برنامه های متنوع دینی و فرهنگی از جمله مهم ترین اقدامات تبلیغی و فرهنگی است که مبلغان دینی در مناطق اعزامی در دستور کار خود دارند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha