جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 455891
۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
اخبار کوتاه

حوزه/ برپایی ایستگاه خوشنویسی به مناسبت هفته عفاف و حجاب، برگزاری نهمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی، پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت آغاز دهه کرامت و برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه داوران قرآنی از جمله مهمترین اخبارکوتاه فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، دوره آموزشی تخصصی ویژه داوران قرآنی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار شد.

به منظور ارتقاء سطح داوری داوران استان روز شنبه۲۳ تیرماه دوره آموزشی تخصصی ویژه داوران برجسته قرآنی استان بوشهر در سالن آموزش اداره کل اوقاف و امور خیریه با حضور ۲۵ شرکت کننده توسط استاد دکتر سید محسن موسوی بلده، تدریس شد.

احمد اسمعیلی رئیس اداره امور قرآنی با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن کریم استان بوشهر در چهارم مرداد ماه سال جاری گفت: هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء سطح داروان و آشنایی ایشان با دستورالعمل ها و ابلاغیه های مسابقات ویژه رشته تجوید است.

وی در ادامه گفت: دوره مذکور یک روزه در دو نوبت صبح و عصر درحال برگزاری می باشد .

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت آغاز دهه کرامت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر طی پیامی آغاز دهه کرامت ولادت حضرت معصومه (ع) روز دختر و میلاد امام رضا (ع) را تبریک گفت.

متن پیام حمیده ماحوزی به شرح زیر می باشد: دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ والامقام جهان، یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر و یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی و جمال انسانی می باشد.

حضور پر نعمت حضرت معصومه (س) در کشور ما یک الگوی خاص برای همه دختران و بانوان پاکدامن این سرزمین است که بانوانش در علم و دانش، عفت و پاکدامنی، مهربانی، شجاعت، وفاداری و ... سرآمد هستند، درود بی کران بر بانویی که با هجرت معنا دار خود برای دیدار برادر وفاداری و محبت به امام رئوف خود را به کمال رسانید.

اینجانب فرا رسیدن ایام با برکت دهه کرامت ولادت با سعادت حضرت معصومه کریمه اهل بیت (ع) و میلاد مسعود امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را به محضر مبارک حضرت ولی عصر، رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت و هم استانی های بوشهری تبریک عرض نموده و استفاده از این فرصت ناب را برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) و الگو گرفتن از منش این بزرگواران برای همگان مسئلت دارم.

نهمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی برگزار می شود

فریما بوشهری مدیر اجرائی جشنواره و رئیس اداره فرهنگی اداره کل از برگزاری نهمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی با حضور ٤٦ نفر شرکت کننده خبر داد و گفت: این جشنواره روز چهارشنبه ٢٧ تیرماه سال جاری ساعت ٩ صبح در محل سالن اجتماعات اداره کل واقع در میدان قدس در شهر بوشهر برگزار می شود.

وی افزود: افراد راه یافته به جشنواره می بایست همچون سالهای گذشته با پوشش مناسب  و با به همراه داشتن یک قطعه عکس ٣ در ٤ و تصویر شناسنامه راس ساعت ٨ در محل برگزاری جشنواره حضور یابند.

بوشهری در ادامه گفت: افرادی که به هر دلیلی امکان شرکت در جشنواره را ندارند شایسته است جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی  مراتب را به دبیرخانه اعلام نمایند. ضمنا شرکت کنندگانی که در شهرهای به غیر از بوشهر زندگی می کنند جهت اعزام به محل برگزاری با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خود تماس بگیرند.

مدیر اجرائی جشنواره مشاعره رضوی خاطرنشان کرد: کلیه پذیرفته شدگان می بایست تا ٢٥ تیر ماه حضور و شرکت قطعی خود را در جشنواره با ارسال نام و نام خانوادگی خود از طریق پیامک به شماره تلفن ٠٩٣٦٤٥٠٩٦١٣ اعلام نمایند.

بوشهری تصریح کرد: ضمن دعوت از کلیه علاقمندان به جشنواره، حضور افراد بعنوان مدعو در جشنواره آزاد می باشد.

نهمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی از سری برنامه های دهه کرامت می باشد که هر ساله با حضور دانش آموزان سراسر استان در شهر بوشهر برگزار می گردد.

برپایی ایستگاه خوشنویسی به مناسبت هفته عفاف و حجاب

با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان استان به مناسبت هفته عفاف و حجاب ایستگاه خوشنویسی برپا شد.

معاون فرهنگی اداره کل در حاشیه این برنامه گفت: نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب یکی از ضرورت های زندگی است که فرد باید از کوچک ترین واحد اجتماعی و مؤثرترین آن (خانواده) که بیشترین اثر گذاری را دارد، رعایت کند.

آنیتا مظفری هنر را به عنوان یکی از بهترین شیوه های فرهنگ سازی در جامعه بیان کرد و اظهار داشت: اجرای این برنامه های فرهنگی و هنری در شناسایی استعدادهای هنری نقش بسزایی دارد که با آموزش تخصصی می توان از این نیروها در سطح ملی و بین المللی استفاده خوب کرد.

مظفری با اشاره به اینکه موضوع نوشتاری در این ایستگاه خوشنویسی آزاد بود، بیان کرد: ١٧ هنرمند، ٢٦ زوج و ١٤ کودک و نوجوان در این مراسم حضور داشتند که با خط زیبا و هنری خود به حکاکی در برگه‌های تذهیب پرداختند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ایجاد نشاط اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده از اهداف برپایی این ایستگاه خوشنویسی بود.

شایان ذکر است در پایان این برنامه ضمن تقدیر از شرکت کنندگان جهت حضور در مراسم، کتاب هایی با موضوعات فرهنگی از نویسندگان استانی به آنان اهداء شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha