جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی سادات رضوی و جایگاه علمی آنان در تمدن اسلامی

حوزه/ نشست تخصصی سادات رضوی و جایگاه علمی آنان در تمدن اسلامی با حضور آیت‎الله اراکی و آیت‎الله علوی بروجردی و... در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، همایش تخصصی سادات رضوی و جایگاه علمی آنان در تمدن اسلامی، ظهر امروز با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله علوی بروجردی  و جمعی از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم برگزار شد.

این همایش و نشست تخصصی به همت بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی و نمایندگی آن در قم در سالن جلسات پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد و در آن آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله علوی بروجردی و حجت‌الاسلام حکیم رئیس پژوهشکده الذریه النبویه به ایراد سخن پرداختند.

همچنین غلامرضا جلالی در باب ظرفیت‌های تمدنی مطالعات سادات، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پاکدامن در موضوع اثبات روایی و انسابی تعدد فرزندان امام رضا(ع) و اسماعیل رضایی برجکی در باب نقش جایگاه تمدنی سادات در خراسان و سید حسن حسینی در مورد نقش سیاسی فرهنگی سادات در قم و اصفهان سخنرانی کردند.

مراسم رونمایی از موسوعه اطلس تاریخی سادات ایران، آخرین بخش این مراسم بود که با حضور آیت الله اراکی و آیت الله بروجردی و حجج اسلام والمسلمین یوسفی غروی و حکیم و... برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha