جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام جوادی

حوزه/ مسئول هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور از فعالیت های فرهنگی و رسانه ای حوزه علمیه قزوین در مراسم اربعین سال گذشته قدردانی کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مصطفی جوادی در دیدار با مدیرحوزه علمیه استان قزوین، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) گفت: همه ما امروز باید از سبک زندگی ائمه معصومین علیهم السلام  به خصوص حضرت امام رضا (ع) الگوبرداری کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی کشور تصریح کرد: عشق به امام حسین (ع) در دل مسلمانان همیشگی و ماندگار است و نام مبارک سالار شهیدان منشا برکات و ثمرات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به این که در روایات زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده توصیه شده و دارای ثواب فراوانی است و زیارت نامه اربعین نیز نکات دقیقی  دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم از ویژگی های اربعین حسینی است و این پیاده روی اربعین باعث خشم دشمنان و مستکبران عالم است.

حجت الاسلام جوادی اظهار کرد: اربعین، نماد عشق، دلدادگی و ایمان به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت است که امسال بزرگداشت آن با شکوه بیشتری برای جهانیان به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: این که در یک روز حدود 20 میلیون زائر شیعه و سنی از کشورهای مختلف در کنار هم جمع شده و عزاداری کنند، یک سرمایه بزرگ است و ضامن بقای اسلام و جمهوری اسلامی خواهد بود.

 وی ضمن قدردانی از فعالیت تیم فرهنگی و رسانه ای حوزه علمیه قزوین در مراسم اربعین حسینی سال گذشته، بیان کرد: حوزه علمیه قزوین فعالیت های رسانه ای و فرهنگی خوبی داشت که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام جوادی ادامه داد: امسال جلسات ستاد اربعین حسینی در استان ها شروع شده که امیدواریم با برنامه ریزی منظم بتوانیم برای زائرین پیاده اربعین حسینی برنامه های فرهنگی غنی داشته باشیم.

وی در خصوص پیگیری های صورت گرفته در خصوص برپایی موکب در کربلای معلی، بیان کرد: امسال باید طوری برنامه ریزی نماییم که فعالان امربرپایی موکب در این شهر مقدس مشکلات سال گذشته را نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha