جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه طلاب نباید در برابر کنایه های جاهلان میدان را خالی کنند، تصریح کرد: هرچه آدمی به سوی فراگیری قرآن برود، نور علم در او افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ مختار سلیمانی، در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه کرمانشاه در دوره «میثاق طلبگی» که در مدرسه حضرت امیرالمؤمنین(ع) صحنه با اشاره حدیث امام رضا(ع) که فرمودند:«إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُون» اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند، گفت: اعتماد خانواده ها و مردم به عالمان دینی و حوزه های علمیه سرمایه ای عظیمی است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه علی رغم تبلیغات منفی دشمنان انقلاب اسلامی علیه تشیع، گرایش جوانان به حوزه های علمیه ستودنی است، گفت: وظیفه حوزه های علمیه در قبال جوانان انقلابی و تکلیف مدار، تربیت، هدایت و آشنا نمودن آنها با اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی با بیان این که دوره میثاق طلبگی نقش مهمی در تکوین شخصیت علمی و تهذیبی طلاب جدیدالورود دارد، گفت: سزاوار است مسئولین حوزه های علمیه عنایت ویژه ای نسبت به محتوی و بهتر برگزار نمودن این طرح داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ سلیمانی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود« فَاستَقِم كَما أُمِرتَ ...» پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن. اظهار کرد: طلاب عزیز بدانند مسیری که انتخاب نموده اند گرچه پیمودنش سخت است، اما با توکل بر خدا و استقامت و صبر در برابر مشکلات آسان می شود.

وی با بیان اینکه طلاب نباید در برابر کنایه های جاهلان میدان را خالی کنند، تصریح کرد: هرچه آدمی به سوی فراگیری قرآن برود نور علم در او افزایش پیدا می کند. 

انتها پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha