جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)

یادواره شهدای مدافع حرم شب گذشته با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور مشهد مقدس در مسجد امام علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، یادواره شهدای مدافع حرم، به ویژه شهید محمد جاودانی، شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالی و جمع کثیری از مردم شهیدپرور مشهد مقدس در مسجد امام علی(ع) برگزار شد.

شهید محمد جاودانی، یکی از شهدای مدافع حرم، مرد جهاد و مبارزه، با کفر و استکبار در نبرد با تروریست‌های تکفیری در منطقه عملیاتی تدمر سوریه در هشتم مهرماه 1396 به دست اعضای گروه تروریستی داعش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

اخلاص و ارادت قلبی شهید به ائمه اطهار(ع) و حضرت زینب(س) باعث شد پس از اتمام کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با هدف دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) عازم جبهه‌های حق علیه باطل شود و در تاسوعای حسینی شهد شهادت در غربت را بنوشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در این مراسم با بیان این که امام راحل(ره) برای زمینه سازی ظهور به راه افتاد و نهضتی به پا کرد، گفت: حضرت امام(ره)، مرحوم نواب صفوی و سایر بزرگان عرصه انقلاب همه می خواستند تا پرچم امیر مومنان(ع) را در این کشور افراشته و ضمن خروج از سلطه استکبار، دنیا را که بر طبل کفر می کوبند به سوی معنویت خواهی سوق دهند که امروز نیز نباید گذاشت تا راه شهدا که سال ها پای آن در راه دفاع از دین خون ها ریخته شده، پایمال بشود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که درود خدا بر آن پیر فرزانه ای که در سال 41 در تاریکی و ظلمت و در شرائطی که بسیاری نمی دانستند چه باید بکنند، مسیر آینده را در خشت خام می دید، عنوان کرد: هدف قیام حضرت امام(ره) زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) بود که به همین سبب نیز این نهضت تا به امروز همچنان استمرار و تداوم یافته است.

مداحی توسط حاج احمد واعظی و حاج جواد قربانپور، از مداحان اهل بیت(ع) به همراه پخش کلیپی از جانفشانی های شهید محمد جاودانی و همرزمانش در خاک سوریه در مبارزه با تروریست های تکفیری تروریستی داعش از دیگر برنامه های این مراسم بود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم همچنین خانواده شهید حسین محرابی از شهدای مدافع حرم نیز حضور داشتند؛ شهید محرابی در آخر ماه صفر و در روز شهادت امام هشتم شیعیان در منطقه جنگی حلب (سوریه) بال در بال ملائک گشود و پس از طواف حرم مولایش، شاه خراسان، حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) در بهشت رضا(ع) مشهد تدفین شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha