جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی سرلک

حوزه/ یک کارشناس مسائل خانواده گفت: اگر می‌خواهیم یک زندگی خوب و با آرامش داشته باشیم، باید به توصیه‌های قرآنی توجه و عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سرلک، در ویژه‌برنامه «دین، نشاط، زندگی» حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: نظام خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی است که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ اجتماعی بشری به شمار می‌رود.

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه تربیت صحیح اعضای خانواده، همان جامعه آرمانی را که آرزوی همه هست به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: افرادی که در این واحد کوچک اجتماعی رشد می‌یابند و تربیت می‌شوند، به میزان رشد و شکوفایی‌شان سهم در واحدهای اجتماعی بزرگ انسانی دارند.

وی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر در امتداد تاریخ انسان از خود نشان داده است، افزود: نهاد خانواده از ابتدا تاکنون و تا فرجام زندگی، نسبت به سایر نهادهای اجتماعی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرلک پدر و مادر را مهم‌ترین رکن در نظام خانواده برشمرد و خاطرنشان کرد: هر یک از والدین از حقوق ویژه‌ای در ارتباط با یکدیگر و در ارتباط با فرزندان برخوردار هستند، رعایت این حقوق، رشته‌های پربار نظام خانواده را مستحکم می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه برای داشتن زندگی خوب باید به توصیه‌های قرآنی توجه و عمل کنیم، بیان کرد: اگر انسان دارای تفکر توحیدی باشد و قبول کند که خداوند مسبب‌الاسباب است و همه‌چیز به دست اوست، به توصیه‌هایی که در قرآن و روایات در مورد خانواده آمده است اهمیت می‌دهد و بهانه‌هایی از قبیل کمی امکانات و مشکلات را کم تلقی می‌کند و با امید و اتکا به خداوند در این راه قدم برمی‌دارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بی‌شک انسان کامل کسی است که خود را زیرپوشش دین خدا قرار می‌دهد و در رفتار و اعمال خویش، تابع دستورات دین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha