شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فتاحی

حوزه/ حجت الاسلام فتاحی از همۀ شیفتگان برقراری ارتباط معنوی با خداوند متعال دعوت کرد فرصت گرانبهاي روز عرفه را غنیمت دانسته و با شرکت در این مراسم معنوی، به توبه، دعا و مناجات با حق تبارک و تعالي بپردازند تا ان شاءالله رحمت و مغفرت الهي شامل حال آنان گردد.

حجت الاسلام محمد فتاحی، در گفتگو با خبرنگار حوزه از ایلام با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، روز دعا و نیایش گفت: عرفه، روزی است که خداوند رحیم بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا خوانده و خوان کرم و احسان را برای آنان می گستراند و درهای مغفرت و رحمتش را به روی آنان می گشاید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام ادامه داد: روز عرفه داراى دعاهاى فراوانى است، ولى دعاى عرفه امام حسین(ع) داراى جایگاه ممتازی می باشد و عمیق‏‌ترین معارف الهى و توحیدى در این دعا، بر زبان سالار شهیدان(ع) جارى گشته است.

حجت الاسلام فتاحی، افزود: دعای عرفه شامل مطالب بسیاری نظیر شناخت خداوند، بیان صفات الهی، تجدید عهد و پیمان با پروردگار، شناخت پیامبران، توجه به آخرت، سیر اندیشه در آفاق جهان و یادآوری نعمت‎ها بی‎کران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن نعمت‎ها می باشد هر لحظه‌ای از لحظات روز عرفه برای ما گرانبهاست، به‌ویژه برای دعا و درخواست از خداوند، این فرصت بهترین فرصت است. پس این فرصت را از دست ندهید، به‌ویژه از ظهر تا هنگام غروب را که در روایات وارد شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام دامه داد: در روایتی از امام زین العابدین (ع) که محدث قمی هم آن را در مفاتیح نقل کرده است، آمده که روز عرفه بود و حضرت دیدند که سائلی دارد از مردم، یعنی غیر خدا، درخواست می‌کند. حضرت به او فرمود: وای بر تو! در چنین روزی از غیر خدا تقاضا و درخواست می‌کنی و حال آنکه امید می‌رود در چنین روزی فضل الهی شامل طفل‌هایی شود که در رحم مادر هستند. امید است که اینها خوشبخت و سعادتمند شوند.

وی، در پایان از همۀ شیفتگان برقراری ارتباط معنوی با خداوند متعال دعوت کرد فرصت گرانبهاي روز عرفه را غنیمت دانسته و با شرکت در این مراسم معنوی، به توبه، دعا و مناجات با حق تبارک و تعالي بپردازند تا ان شاءالله رحمت و مغفرت الهي شامل حال آنان گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha