جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طرح تربیت مشاور و روحانی اسلامی برای بیمارستان های زوریخ آغاز شد

حوزه/ مرکز اسلامی-اجتماعی سوئیس از آغاز برنامه آموزشی تعلیم و تربیت مشاور و روحانی مسلمان برای تامین نیازهای دینی مسلمانان در بیمارستان ها، درمانگاه ها و به ویژه پس از وقوع حوادث و تصادف در شهر زوریخ خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از swissinfo، دوره آموزشی طرح «مراقبت های دینی اسلامی در بیمارستان های سوئیس» در شهر زوریخ آغاز شد. مرکز اسلامی-اجتماعی سوئیس از آغاز برنامه آموزشی تعلیم و تربیت مشاور و روحانی مسلمان برای تامین نیازهای دینی و حمایت مذهبی مسلمانان در بیمارستان ها، درمانگاه ها و به ویژه پس از وقوع حوادث و تصادف در این کشور خبر داد.

گفته می شود در چندین سال گذشته، نیاز به روحانیون باکفایت و کارآمد برای موسسات عمومی در زوریخ به شدت احساس شده و برای پر کردن این شکاف، مرکز اسلامی – اجتماعی سوئیس دست به کار شده و یک دوره آموزشی ارائه پیشنهاد داده که از روز شنبه آغاز شده است.

 این دوره آموزشی با عنوان «دوره سرپرستی و همراهی مذهبی در بستر بیماری» همچنین از پشتیبانی و حمایت دو مقام رسمی کلیسا در زوریخ و یک سازمان مذهبی بزرگ اسلامی دیگر در این کشور برخوردار است.

در نخستین دوره آموزشی قرار است 6 زن و 6 مرد، به واجد شرایط و آشنا در الهیات اسلامی یا مطالعات اسلامی برای همراهی بیماران مسلمان در بستر بیماری یا مرگ آموزش ببینند.

این واجدین شرایط و روحانیون مسلمان همچنین باید دوره کارآموزی در موسسات دولتی از جمله بیمارستان ها را نیز طی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha