جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد فرهنگی داشته باشیم، گفت: متاسفانه سوءمدیریت موجب می‌‌شود تا کشوری که دشمن از ترس موشک‌های آن خواب ندارد، به مشکل «پوشک بچه» گرفتار شده و هر روز انبارهای احتکار کشف شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شب گذشته( 13 شهریور) در مراسم بزرگداشت ۱۳ شهریور ماه ۱۳۴۷، مصادف با سالروز حضور تاریخی رهبر معظم انقلاب در شهرستان فردوس اظهار کرد: مقام معظم رهبری در زلزله‌ها و سیلاب‌های نقاط مختلف کشور سابقه فداکاری و خدمت به مردم را دارند، که سال گذشته نیز در زلزله کرمانشاه با اشراف خاصی بلافاصله نیروهای نظامی ارتش و سپاه را ماموریت دادند که سنگ تمام گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه اگر درایت مقام معظم رهبری نبود در آستانه زمستان یک فاجعه در منطقه زلزله زده کرمانشاه ایجاد می‌شد، افزود: اعمال، رفتار و گفتار انسان به یک نوع جهان‌شناسی و خودشناسی برگشت می کند و شاید بینش انسانی مبرهن و یا اشتباه باشد اما آثار خوب و یا بد آن همراهش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز در پیچ تاریخی قرار گرفته ایم و باید در جهت نجات بشر قدم برداریم، خاطر نشان کرد: براساس این فلسفه باید اندیشه انسانها اصلاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: از جهت بین المللی، دنیا دو قطبی شده و سرنوشت آینده بر این اساس رقم خواهد خورد و امروز شاید فرصت‌ها بسوزد و یا شاید در بهره برداری از فرصت‌ها بتوان اندیشه‌های الهی و جهان بینی توحیدی را در میان بشر رواج و بشریت را نجات داد و زندگی انسان‌ها را به سعادت رقم زد.

وی با بیان اینکه اسرائیل جنایتکار 70 سال است که فلسطین را اشغال کرده و به مردم آن ظلم می کنند، ابراز داشت: استکبار در کشورهای بسیاری به جان، مال و حیثیت مردم تجاوز کرده است و شهرها را ویران می‌کند و در شکنجه گاه‌های مخوف مردم را شکنجه می‌کند، اما مدعیان حقوق بشر در مقابل تمام این ظلم ها و جنایت‌ها سکوت کرده اند و چشمان خود را بر حقایق بسته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: با تمام دشمنی ها و مشکلاتی که وجود دارد، اما همچنان جمهوری اسلامی ایران، جلودار حرکت مقدس مقاومت در مقابل ظلم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: در مقابل سمبل‌های فساد، اجتماع عظیم مقاومت(اربعین حسینی) که اساس آن بر عمل صالح، مهربانی و بشر دوستی است، هرساله با حضور اقشار، اقوام و مذاهب مختلف برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: اسلام غنی‌ترین مکتب از نظر عقلانی، وحی و حفظ ارزش های فطری و انسانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در معرض آسیب فضای مجازی قرار گرفته ایم، عنوان کرد: فرهنگ و اقتصاد دو موضوع مهمی است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم و لحظه ای غافل نشویم. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر فرهنگ اقتصادی بر جامعه حاکم باشد، این فرهنگ به اندیشه بیگانه، مال پرستی، اقتصاد پرستی و تفکر لیبرالی می‌انجامد، که مثال آن در کشور ما، همین بازی‌های اقتصادی و بلاهایی که سر مردم از ارز و سکه در می آوردند، می باشد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته، پیشرفت بسیار خوبی داشته است، لذا دشمن از رشد و پیشرفت در رشته‌های مختلف و موشک‌های ما خواب ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: متاسفانه سوء مدیریت و بد عمل کردن موجب می شود تا کشوری که دشمن از ترس موشک های آن خواب ندارد به مشکل «پوشک بچه» گرفتار شود،  این در حالی است که در هر 24 ساعت انواع انبارهای احتکاری در جامعه کشف می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد فرهنگی داشته باشیم، اظهار کرد: اقتصاد کشور باید تابع فرهنگ آن باشد.

وی اضافه کرد: باید خودتان و جامعه و هرکسی را که به هر نحوی تحت تاثیر قرار می‌گیرد از وحشی‌گری‌های قرن 21 نجات دهید، چرا که به بدترین صورت با اخلاقیات و ایمان مبارزه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز زمان بی تفاوتی نیست و سرنوشت فردا را امروز باید تعیین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: فلسفه اصلی حرکت حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده و هیچ معروفی مهمتر از تزکیه اندیشه بشر و هیچ منکری بدتر از آلودگی اندیشه بشر نیست اما نیاز به طرح، برنامه و تبلیغات دارد.

وی در پایان گفت: همه مسئول هستیم که برای نجات فرزندانمان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن طرح داشته و ارائه دهیم، و آینده کشور را با دستان خود بسازیم.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha