جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خواستار تبدیل مساجد به محل اصلی تبلیغ دین و تجمع عزاداران حسینی در ماه محرم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید شهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، چهارشنبه شب در همایش بزرگ تشکل ‌های دینی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز بر نقش محوری مساجد در هیئات مذهبی تاکید کرد و اظهار داشت: مساجد در گذشته محل و مامنی برای بیان احکام و تبلیغ دین بود و امروز نیز انجمن‌های اسلامی و هیئت امنای مساجد باید زمینه پذیرایی از هیئات مذهبی را فراهم کنند.

وی افزود: در گذشته عزاداری‌ ها یا از مساجد شروع و یا به مسجد ختم می‌ شدند و کم کم متاسفانه این سنت‌ ها در حال فراموشی است که باید ریش سفیدان و پیرغلامان اهل بیت(ع) و روحانیون این سنت دیرینه را احیا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: هیئت‌ های عزاداری گامی برای رعایت بیش تر آداب و اصول مسجد بردارند تا مسجد به محل اصلی تبلیغ دین و تجمع عزاداران تبدیل شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبهه ایجاد شده در زمینه بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: شبهه‌ ای در جامعه طرح شده که چه نیازی به ستاد بازسازی عتبات عالیات و با وجود مشکلات اقتصادی فراوان است، واقعیت این است که عده‌ ای برگرفته از تفکر وهابیت می‌ خواهند با فرهنگ‌ سازی و شبهه ‌افکنی علیه حرم اهل بیت(ع) و غافله عظیم اربعین را کم‌ رونق و کم‌ رنگ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ابراز داشت: مردم و هیئات مذهبی می توانند با کمک سالانه تنها ۲هزار تومان به مدافعان حرم و بازسازی عتبات عالیات، زمینه حضور میلیون‌ ها نفر را در کربلا معلی و نجف اشرف فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha