جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست خبری حماسه حسینی قیام امام خمینی

حوزه/ اجتماع «حماسه حسینی قیام خمینی» روز ۱۲ عاشورای امسال با حضور گسترده هیئات مذهبی استان قم و مسئولان در میدان روح الله برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، سید یحیی سرکشیکیان، امروز نشست خبری در بیت امام راحل و در جمع اصحاب رسانه استان قم با اشاره به اهمیت پاسداشت واقعه تاریخی 12 محرم سال 42 گفت: امام راحل تاکید بسیاری بر زنده نگاه داشتن 15 خرداد یا همان 12محرم سال 42 داشتند.

وی افزود: بر این باور هستیم که هنوز ابعاد خاص این روز کشف نشده است و از این رو اجتماع بزرگ مردمی و هیئت های مذهبی در راستای پاسداشت حماسه حسینی و قیام خمینی در قم برگزار می شود.

دبیر اجرایی اجتماع بزرگ حماسه حسینی قیام خمینی بیان کرد: این اجتماع امسال برای سومین سال در میدان روح الله برگزار می‌شود؛ امسال نیز این برنامه با حضور ده ها هزار نفر از مردم شهر قم و بخش های استان برگزار می شود.

وی با اشاره مردمی بودن این برنامه نیز گفت: این برنامه به شکل مردمی و بدون حاکمیت نهادها و دستگاه های حاکمیتی وبا همکاری مردم و هیئات مردمی و دستگاه های خدمت رسانی استان برگزار می شود.

سرکشیکیان با ذکر این مطلب که  این برنامه به دنبال احیای تفکر عاشورایی و پیوند آن با قیام و مبانی انقلاب و قیام امام راحل است، اظهارکرد:  این انقلاب نیز از عاشورا سرچشمه گرفت و ما نیز سعی داریم این برنامه را با همین ظرفیت برگزار کنیم.

وی گفت: این برنامه سالهای گذشته تا زمان نماز مغرب و عشا برگزار می شد، ولی امسال آغاز برنامه با حضور هیئات مذهبی در هنگام نماز و اقامه فریضه مغرب و عشا در میدان روح الله همراه خواهد بود.

سرکشیکیان اظهارکرد: امسال این برنامه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد و هیأت‌های مذهبی از میدان شهدا و سه راه ناشران برای شرکت در همایش وارد میدان روح الله می‌شوند.

دبیر همایش حماسه حسینی قیام خمینی افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین نظری منفرد سخنران و علی انسانی، نریمان پناهی، سید رضا تحویلدار مداحان این برنامه هستند، برنامه تا ساعت 22 به اتمام خواهد رسید و شرکت کنندگان پس از پایان مراسم، مهمان سفره اهل‌بیت(ع) هستند و وسیله برگشت هم برای عزاداران حسینی فراهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha