جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس حدیث «إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی و سَفینَةُ النَّجاةِ» وجود حضرت سیدالشهدا (ع) چراغ مکتب هدایتگری و صراط مستقیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست هم‌اندیشی همایش زینبیون، اظهار کرد: در زیارت اربعین می‌خوانیم «وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ» که اعلام آمادگی برای نصرت و یاری امام حسین (ع) است، ازاین‌رو باید تمام فعالیت‌های ما در این راستا باشد.

وی افزود: خداوند قرآن را به‌عنوان کتاب راهنمای بشر بر رسول گرامی اسلام نازل کرد و عصاره قرآن هم سوره حمد است که حداقل آن را روزی 10 بار در نمازهای یومیه می‌خوانیم و از خداوند می‌خواهیم ما را به راه راست هدایت کند؛ «اهدنا الصراط المستقیم».

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در این مسیر چراغ راهنمایی وجود دارد، اضافه کرد: بر اساس حدیث «إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ» در این صراط مستقیم وجود حضرت سیدالشهدا (ع) چراغ بوده و مکتب حسینی مکتب هدایتگری است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین همه‌ساله با حضور خیل عاشقان برگزار می‌شود تمام تلاش‌های دشمن برای تضعیف این مکتب هدایتگر نقش بر آب می‌شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش زینبیون در استان، اظهار کرد: حضور بانوان در عاشورا و خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) تأثیر فراوانی برای ماندگاری قیام عاشورا داشته و از آن شتاب معنوی فهمیده می‌شود.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: پس از حادثه عاشورا هیچ زنی از زنان ما بنی‌هاشم آرایش نکرد و خضاب نبست تا زمانی که مختار سر بریده ابن زیاد و عمر سعد را برای ما به مدینه فرستاد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در پایان گفت: در مراسم و محافل عزاداری نظیر همایش زینبیون اغلب شرکت‌کنندگان بانوان هستند، ازاین‌رو این خواهران می‌توانند مبلغان شایسته‌ای برای پیام عاشورا و نقش‌آفرینی زینب (س) باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha