جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هیات

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران با تاکید بر این که مجلس عزای امام حسین جای جناح بازی نیست، گفت: مداحان و روضه خوانان نباید تنها هدفشان ایجاد شور و یا گرایاندن عزاداران باشد، بلکه باید در سخنان و مداحی خود، بر بصیرت و معرفت دوستداران اهل بیت علیهم السلام بیفزایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران اظهار داشت: این ایام متعلق به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش است، لذا باید همه ما که به نوعی متولیان دینی کشور محسوب می شویم، حضوری پررنگ در این روزها داشته باشیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران با تاکید بر اینکه باید بصیرت افزایی در هیئت ها و محافل مذهبی را نهادینه سازی کنیم، افزود: اولین و مهمترین هدف ما در فلسفه وجودی و ایجاد هیات های مذهبی و محافل عزاداری، افزایش بینش و معرف مردم به ویژه جوانان نسبت به زندگی ائمه اطهار علیهم السلام است، زیرا تنها با شناخت تمام ابعاد این بزرگواران می توانیم بسیاری از سئوالات و البته شبهات موجود را جواب دهیم.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: مداحان و روضه خوانان نباید تنها هدفشان ایجاد شور و یا گرایاندن عزاداران باشد، بلکه باید در سخنان و مداحی خود، بر بصیرت و معرفت دوستداران اهل بیت علیهم السلام بیفزایند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه جوانان در مسایل دینی سؤالات بسیاری دارند که تاکنون بی جواب مانده اند، تاکید کرد: نوجوانان و جوانان در افکار خود سؤالات زیادی را ذخیره دارند و با حضور در هیئت های عزاداری و محافل امام حسین (ع) به دنبال یافتن پاسخ این پرسش ها هستند، لذا مداح باید از نظر دینی با سواد و با علم باشد.

این استاد حوزوی تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که این سالها برخی از هیئت های عزاداری در کشور را تحت الشعاع خود قرار داده، ورود متولیان و بانیان این هیئت ها به جریانات و گرایش های سیاسی است، لذا باید گفت که در مجلس عزای ائمه اطهار علیهم السلام و امام حسین (ع) جای سیاست بازی نیست. البته هیچ کسی منکر اجتماعی و سیاسی بودن اسلام نیست، ولی نباید در محافل عزاداری و مذهبی کارهای سیاسی و جناح بازی ها را رونق و ترویج دهیم، زیرا این امر باعث دلزدگی بخش اعظمی از مردم به ویژه جوانان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha