جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 463071
۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
سرایی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، معرکه گیری و توجیه‌گری را از شاخصه انقلابی نماها دانست نه انقلابی ها، گفت: معنای انقلابی‌گری ایستادن و نگاه کردن نیست، بلکه دفاع از انقلاب و اسلام تا آخرین نفس و تا آخرین سرباز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی سرایی،  شامگاه سه‌شنبه در مراسم شبی با شهدا که در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزارشد اظهار داشت: آثار و دستاوردهای دفاع مقدس باید به نحو احسن به مردم اطلاع رسانی شود و کوتاهی‌ها در این زمینه پذیرفته نیست؛ دشمن امروز به دنبال این است که ایثار و شهادت را از یاد ما ببرد، لذا شبهاتی را درباره جنگ تحمیلی مطرح ‌می‌کند و یک هدف دارد و آن حذف روحیه شهادت طلبی و به فراموشی سپردن آن از زندگی مردم است.

وی افزود: نقش روحانیت در دفاع مقدس، نقش بی‌بدیلی بود و باید به مردم تبیین شود هیچ قشری به اندازه روحانیت در جبهه شهید نداده است؛ روحانیت با تقدیم 5000 شهید در بین همه اقشار بیشترین شهید را داده است، برخی از این شهدا مثل شهید ردانی پور فرمانده قرارگاه بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان داشت: امروز باید در حوزه‌ها شاخصه‌های انقلابی‌گری و منظومه فکری حضرت امام ( ره) و رهبری تبیین و طلبه انقلابی تربیت شود، چرا که نیاز امروز جامعه است.

حجت الاسلام سرایی تصریح کرد: معنای انقلابی‌گری ایستادن و نگاه کردن نیست، بلکه دفاع از انقلاب و اسلام تا آخرین نفس و تا آخرین سرباز است، مثل حسین بن علی ( ع ) که آخرین سربازش را هم در راه دین فدا کرد.

وی اضافه کرد: روحانیت باید امروز در مقابل فتنه‌ها با تمام قد بیاستد و از اسلام انقلاب دفاع کند و با فتنه‌ها و دشمنی‌ها مبارزه کند؛ طلبه انقلابی باید خود را وقف اسلام کند و بر اساس تکلیفی که خداوند برعهده او گذاشته است، وظیفه خود را انجام دهد، معرکه گیری و نگاه کردن و توجیه‌گری شاخصه انقلابی نماها است نه انقلابی ها.

سرایی ادامه داد: انقلابی باید صف‌ها و آرایش دشمن را با دقت ببیند و برای مقابله با آن برنامه داشته باشد؛ مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم اصل مهمی در زندگی طلبه انقلابی است، باعث خوشحالی است که در حوزه‌ها طلاب جوان انقلابی تربیت می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha