جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین تسخیری

حوزه/ حجت الاسلام تسخیری از برگزاری سه یادواره با محوریت شهدای روحانی، در سه منطقه از استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام  تسخیری، در نشست ستاد یادواره شهدای روحانی شرق گیلان، در شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که شهدا و فرهنگ شهادت را زنده کنیم، از برگزاری سه یادواره محوری شهدا خبر داد و گفت: برنامه یادواره شهدای روحانی در شرق گیلان، غرب و مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی به سبک برگزاری یادواره ها از حالت شهرستانی به منطقه ای اشاره و اظهار کرد: در نظر داریم که یادواره شهدای شرق گیلان در شهرستان آستانه اشرفیه در حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف با محوریت امام جمعه فقید شهرستان، در غرب گیلان در شهرستان فومن با محوریت آیت الله العظمی بهجت فومنی و در مرکز گیلان با محوریت روحانی مجاهد شهید میرزا کوچک خان جنگی برگزار شود.

وی، آمار شهدای روحانی استان را ۱۵۲ شهید اعلام کرد و بیان داشت: از ۱۵۲ شهید روحانی گیلانی، تعداد ۵۲ شهید از شرق گیلان هستند که در ۱۱ مهر یادواره این شهدا منعقد خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در ادامه یادآور شد: با تلاش دوستان در کنگره شهدا، به تعداد همه شهدای بزرگوار آلبوم عکس، اسناد، خاطرات وصیت نامه و زندگی  و عکس های مختلف ارسالی از دوستان شهدا و …، تقدیم خانواده محترم شهدای طلبه و روحانی می شود.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه یادواره شهدا پیش مقدمه ای برای برنامه های چهلمین سال انقلاب می باشد، افزود: انتظارداریم یادواره شهدا در گیلان به صورت مردمی برگزار شود، لذا شایسته است با تلاش مسئولین شهرستان ها حضور مردم را در یادواره داشته باشیم و برای بهتر شدن نیز خواهان حضور جمع کثیری از طلاب روحانی هستیم.

وی بر لزوم انسجام ملی درشرایط حساس کشور اشاره کرد و افزود: باتوجه به هجمه های دشمن جهت گسستن مردم از نظام، نیازمند انسجام ملی هستیم و در خصوص این یادواره نیز این انسجام باید در مکانی که الگوی دینی_اسلامی و فرهنگ شیعی را در جامعه تقویت می نماید، صورت بگیرد، در همین راستا در تاریخ ۱۱ مهر ساعت ۱۵ عصر در حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، مراسمی ویژه خواهیم داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اضافه کرد: این مراسم با مداحی کربلایی مجتبی رمضانی، شعر خوانی شاعر آیینی صابر خراسانی از مشهد مقدس و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha