جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 جامعه المصطفی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی با حضور طلاب، اساتید و پژوهشگران جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام پناهی معاون آموزش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مجتمع،ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی، اهمیت علم آموزی در معارف ناب الهی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) در رابطه با جایگاه والای محصلان علوم دینی می فرمایند؛ «طالِبُ العِلمِ طالِبُ الرَّحمَةِ، طالِبُ العِلمِ رُکنُ الإسلامِ، ویُعطى أجرَهُ مَعَ النَّبِیّینَ»

معاون آموزش مجتمع علوم انسانی المصطفی بر لزوم بازشناسی بایسته جایگاه طلاب علوم دینی در حوزه علوم و معارف اسلامی تأکید نمود و با بیان این که هر دو علم اکتسابی و غیر اکتسابی از مطلوبات شارع مقدس است، اذعان داشت: علم به کثرت یاددهی و یادگیری نیست؛ بلکه علم نوری است، که باید آن را به دست بیاوریم.

وی با اشاره به این که علم منجر به نور تنها با تقوا حاصل می شود، تصریح کرد: با تمسک به دو بال رحمت الهی، تقوا و ایمان به رسول الله، نوری به آدمی اعطا می شود، که انسان را از انحراف در عرصه های مختلف زندگی باز می دارد.

معاون آموزش مجتمع علوم انسانی المصطفی به آیه 6 سوره نور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر علم ممزوج به تقوا و ایمان نشود، علم دنیایی به آن شکل مطلوب که در روایات ذکر شده، به دست نخواهد آمد و انسان را از دستیابی به علم آخرت محروم خواهد ساخت.

حجت الاسلام پناهی در بخش پایانی سخنان خود به وصیت امام علی علیه السلام اشاره نمود و ابراز داشت: تقوای الهی و نظم در امور از مهمترین تاکیدات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

گفتنی است: در ابتدای این مراسم، پیام آیت الله اعرافی به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی قرائت و در بخش پایانی جلسه پرسش و پاسخ طلاب با معاونان مجتمع آموزش عالی علوم انسانی برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha