جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام امین‎نیا در حرم رضوی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه کربلا نماد تقابل حق و باطل است، گفت: یاران امام حسین(ع) در عاشورا زیباترین جلوه‌های جوانمردی را از خود نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهدمقدس، حجت الاسلام مرتضی امیننیا، در برنامهعزاداری سیدالشهدا(ع) حرم مطهر رضوی که امروز قبل از نماز مغرب در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه جریان کربلا و قیام سیدالشهدا(ع) تا قیامت ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: قیام امام حسین(ع) تا روز قیامت میتواند درسهایی به انسانهای آزاده دهد، یکی از مهمترین درسهای عاشورا صحنه عاقبت به خیری و عاقبت به شر بودن است.

وی با اشاره به اینکه کربلا نماد تقابل حق و باطل است، ادامه داد: این تقابل بین منادیان حق و طرفداران ابلیس از پیش از پیامبر اسلام تا زمان ایشان برقرار بوده است، بعد از رحلت پیامبر(ص) نیز حق در لباس امام حسین(ع) و باطل در لباس یزیدیان خود را نشان داد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه یکی از اهداف عزاداری‌های ما برای امام حسین (ع)، باید نزدیک شدن به اسوه‌ها و آموزههای کربلا باشد، گفت: جوانمردی یکی از آموزههای بزرگ کربلاست، یاران امام حسین(ع) زیباترین جلوه‌های جوانمردی را در حماسه عاشورا از خود نشان دادند، چه با حمایتشان از حق، چه با جانبازی در رکاب امام تا شهادت و چه در برخورد انسانی با دیگران.

وی ابراز کرد: جوانمردی از صفات حسنه اخلاقی است که سرچشمه بسیاری از رفتارهای زیبا مانند رعایت اصول انسانی، تعهد و وفاداری، دوری از فریب و کلک و اقداماتی که بوی پستی و حقارت دارند، می‌باشد.

حجت الاسلام امیننیا عنوان کرد: شایسته است همه عاشقان و ارادتمندان به سید و سالار شهیدان نیز به امام شهید خود اقتداء و روحیه جوانمردی که ریشه بسیاری از اعمال زیبا و با محبت است را در خود ایجاد کرده و روز به روز آن را تقویت کنند.

وی دفاع از اسلام و حفظ ارزشهای اسلامی از دست شرارتهای ستمکاران زمان را از اهداف مهم قیام کربلا برشمرد و گفت: واقعه کربلا دانشگاهی است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد ریش سفید به انسانها درس آزادگی میآموزد؛ خون پاک امام حسین(ع) و یارانش به اسلام حیات تازه بخشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha