جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در استان و در شهر بوشهر بحمدالله هم برنامه­ ها و مراسمات خوبی برگزار شد و مردم به خوبی و پر شورتر از گذشته حضور پیدا کردند و این شور عاشورایی سال به سال گسترده تر شده است و قطعاً تفرقه افکنان با هر زهر مسمومی که به کار بگیرند نمی­‌توانند این شور و شوق حسینی را کمرنگ جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در جمع طلاب بوشهر پیرامون گسترش شور مردمی در ایام عاشورا و متفاوت بودن عاشورای امسال با سال­ های گذشته در داخل و خارج از کشور پرداخت و گفت: حضور حجم گسترده مردم در برنامه­ ها و مراسمات که به اعتراف رسانه ­ها و گزارشگران خارجی هم اعجاب برانگیز بود و حتی از سوی دشمنان هم قابل کتمان نبود، و حضور گسترده مردم کابل افغانستان در مساجد و مراسمات با وجود ناامنی شدید و در سیدنی استرالیا نزدیک به پنج هزار نفر در مراسم عاشورا، حضور گسترده مردم در استان های اردبیل، زنجان، تهران و سایر نقاط کشور گواه این مدعا است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در استان و در شهر بوشهر بحمدالله هم برنامه­ ها و مراسمات خوبی برگزار شد و مردم به خوبی و پر شورتر از گذشته حضور پیدا کردند و این شور عاشورایی سال به سال گسترده تر شده است و قطعاً تفرقه افکنان با هر زهر مسمومی که به کار بگیرند نمی­توانند این شور و شوق حسینی را کمرنگ جلوه دهند.

امام جمعه چغادک بیان داشت: بعضی هم با مقاصد کودکانه دروغهایی می­نویسند که بحمدالله مردم ما آگاه هستند و اعتنایی به این تفرقه افکنی­ ها نمی­‌کنند.

وی اظهار داشت: با وجود همه شبه پراکنی دشمن و نیز با توجه به هزینه­ های زیاد برگزاری مراسم ها در این شرایط اقتصادی برای مردم دارد و با وجود حجم گسترده تبلیغات منفی که تلاش در دور کردن مردم از برنامه­ های مذهبی دارند، اما مراسمات به خوبی و با شکوه برگزار می­ شود.

حجت الاسلام خدری برگزاری پرشور مراسمات را نشانه پیشرفت و ارتقاء روز افزون روحیه معنوی، مذهبی و انقلابی جامعه و جوانان کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ورزشکاران تأکید کردند چنین روحیه­ ای باید دیده، تحلیل و در مورد آن سخن گفته شود زیرا تنها روزنه امیدى كه در عصر جهالت مدرن مى‌تواند زمینه‌ ساز ظهور باشد نور امام حسین(ع) است، نورى كه هر سال عده زیادى را در پرتو خویش بیدار كرده و متوجه اصالت اسلام و مظلومیت مسلمین‌ می ­كند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر یکی از درس های عاشورا را آزادگی و ذلت ناپذیری عنوان کرد و گفت: عاشورا نماد آزادگی و ذلت ناپذیری و درسی برای بشر در طول تاریخ است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha